28 aprilie 2024, 15:13

5 sfaturi utile pentru a armoniza viața profesională și cea personală

Se vorbește de mult timp de echilibrul dintre viața profesională și viața profesională, însă mai toate articolele spun același lucru: nu te obosi prea mult, nu lucra până la epuizare, deoarece nu are rost, petrece mai mult timp cu familia și făcând lucrurile care îți plac, asigură-te că ai și timp să cheltuiești banii pe care îi produci.

Dar care este cea mai corectă abordare pentru a atinge echilibrul dintre viața profesională și cea personală?  Specialiștii agregatorului de joburi Jooble au ales principalele patru sfaturi utile, scrie Tion.

1. Încearcă să îți implici familia în munca ta

Deși aparent neobișnuită, această abordare a făcut minuni pentru unele familii. Munca ta ar putea provoca mai mult interes decât te aștepți de la partenerul sau copiii tăi. Lasă-i să se implice, în măsura în care este posibil, în ceea ce faci tu în plan profesional.

Această abordare poate lua mai multe forme, în funcție de tipul de muncă pe care o faci – de la a lăsa uneori copiii să vină cu tine la muncă și a-i lăsa să te ajute, până la a îi delega partenerului tău sarcini și chiar mici proiecte.

Această abordare funcționează în mai multe moduri. În primul rând, îi va face pe cei dragi ție să înțeleagă mai bine viața ta profesională.

În al doilea rând, le va arăta angajatorilor tăi și colegilor tăi latura ta umană. În al treilea rând, contribuția familiei tale s-ar putea dovedi foarte utilă pentru performanța ta în muncă. Și, cel mai important, vei putea petrece mai mult timp cu cei dragi.

2. Prioritizează-ți sarcinile

Fără îndoială, familia este întotdeauna pe primul loc. Este un adevăr care începe să fie recunoscut și de către angajatori – în jur de 25% din anunțurile actuale de joburi în București oferă beneficii pentru familia angajatului, iar în cazul ofertelor de locuri de muncă în Oradea această cifră se apropie de 40%.

Nicio carieră nu merită să ratezi momentele importante alături de cei dragi. Însă orice sarcină poate fi prioritizată – fie că trebuie să trimiți un raport, să finalizezi un Excel, să speli hainele sau să gătești – fiecare activitate are gradul său de importanță și urgență. Depinde de tine să clasifici sarcinile și să stabilești priorități, ca să îți folosești energia în cel mai eficient mod.

3. Încearcă să ai o abordare de manager de proiect

Pe lângă prioritizări, o abordare de management de proiect presupune să îți împarți munca în mai multe sarcini sau etape mai scurte.

Această tehnică se numește Work Breakdown Structure (WBS) și îți va permite să abordezi fiecare componentă separat, făcând „pași mici” către un obiectiv mai mare. Vei descoperi că este mai ușor să gestionezi responsabilitățile profesionale, treburile casnice și activitățile familiei, dacă le iei pas cu pas.

4. Managementul timpului

Timpul are tendința de a zbura cu o viteză incredibilă. Din fericire, există multe instrumente și tehnici care te vor ajuta să îți gestionezi corect timpul, cum este matricea de gestionare a timpului a lui Stephen Covey, Analiza Pareto, tehnica Pomodoro sau matricea Eisenhower.

Există, de asemenea, numeroase aplicații care te pot ajuta cu managementul timpului. Odată ce devii cu adevărat stăpân pe timpul tău, vei descoperi că atingerea un echilibru între muncă și familie nu este imposibilă.

5. Elimină activitățile inutile

Lumea modernă este plină de lucruri care te distrag, și este destul de ușor să pierzi controlul și să te angajezi în activități care îți ocupă prea mult timp, fără a fi cu adevărat utile.

Desigur, poți petrece câteva ore din zi cu activități care te relaxează, dar asigură-te că acest obicei nu scapă de sub control.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol