CITIRE

6 metode care te vor ajuta să scapi de oboseală

6 metode care te vor ajuta să scapi de oboseală

Ai zile în care simți că nu poți face nimic și în care îți stă gândul doar la patul confortabil de acasă? Sau chiar o săptămână când parcă nu îți poți ține ochii deschiși și productivitatea ta scade considerabil? Mulți dintre noi se confruntă cu astfel de perioade – la unii fiind mai dese decât la ceilalți.

Starea de somnolență poate exista chiar și dacă ai dormit cele opt ore recomandate de medici, dacă nu le-ai dormit corespunzător. Efectele sunt stresul, anxietatea, procrastinarea, scăderea productivității, irascibilitate – toate acestea afectându-ți atât viața profesională, cât și pe cea personală. Somnolența poate veni și în urma administrării anumitor medicamente, lipsei de mișcare, consumului excesiv de alcool, hipotiroidismului sau diabetului.

Însă dacă nu suferi de vreo boală și oboseala te îndreaptă către o altă cană de cafea sau doză de energizant, cel mai bine ar fi să cauți rezolvarea cu ajutorul altor metode.

Începe ziua cu lumină naturală – Lumina naturală dă semnale creierului că este timpul să se trezească. Un studiu a arătat că somnolența este influențată de gradul de vitamina D din organism. Corpurile noastre transformă în mod natural razele solare în această vitamină, așa că de fiecare dată când poți, lasă-te atins de razele soarelui.

Sursă imagine: wasatchshutter.com

Evită alimentele care provoacă somnolență – Anumite produse pe care le consumăm pot influența gradul de somnolență și de aceea specialiști recomandă ca acestea să fie evitate, mai ales după-amiaza. Printre alimentele și băuturi se regăsesc: produsele de patiserie, cartofi, paste, orez alb, carne procesată sau afumată (mezeluri), cereale sau produse care conțin un indice mare de sirop de porumb, băuturi alcoolice sau cafea (care o poți consuma de dimineață).

  • Sfat: Încearcă alimente care conțin Omega-3 – te vor ajuta la întărirea imunității și îți vor menține creierul alert pe toată perioada zilei. O sursă bogată și naturală de Omega-3 este peștele (păstrăv, somon, ton și sardine), untul de arahide, nucile, ouăle, produsele din soia și semințele de in.

Sursă imagine: transilvanianews.com

Înlocuiește cafeaua de după-amiază cu ceaiul verde – Dacă simți nevoia de o băutură caldă după ora prânzului, specialiștii recomandă să încerci ceaiul verde. Acesta, spre deosebire de celelalte ceaiuri, îți va da un boost de energie pentru întreaga zi și prin antioxidanții pe care îi conține, te va ajuta împotriva stresului și la detoxificarea organismului.

Sursă imagine: healthline.com

Ascultă muzică – În drumul spre locul de muncă sau în momentele în care te simți extrem de obosit ascultă muzică cât mai ritmată. Încearcă să eviți muzica ambientală sau pe cea clasică – acestea sunt potrivite atunci când vrei să adormi.

Sursă imagine: fithog.com

Stropește fața cu apă rece – O metodă simplă, eficientă care nu numai că te va trezi, ci și îți crește circulația sângelui. Acest lucru ar trebui să îți îmbunătățească concentrarea și nivelul de energie.

Sursă imagine: totalshave.com

Încearcă aromaterapia  – Aromaterapia poate ajuta la eliminarea nivelurilor scăzute de energie, oboseală, iritabilitate, dureri de cap și, desigur, somnolența din timpul zilei. Unele dintre cele mai eficiente uleiuri esențiale sunt mentă, grapefruit, busuioc și rozmarin.

Sursă imagine: organicfacts.net

 [Sursă imagine cover: kkrv.com]


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.