CITIRE

Adevărul despre cafeaua decofeinizată. Seria alime...

Adevărul despre cafeaua decofeinizată. Seria alimentelor în care se mai ascunde acest compus

Chiar dacă poate suna straniu, la prima vedere, cafeaua decofeinizată conține într-o proporție semnificativă cofeină. Acest lucru este posibil, chiar din pricina regulamentelor de prelucrare a cafelei, care menționează faptul că decofeinizarea acesteia se poate produce doar în proporție de 97%.

Astfel, dacă în urma consumului unei cafele fără cofeină se întâmplă să aveți un boost de energie, explicația este că inclusiv această variantă a îndrăgitei băuturi conține cofeină. Mai mult decât atât, pe lista băuturilor și alimentelor care conțin această substanță se numără și batoanele proteice, sucurile, ciocolata caldă, apa vitaminizantă, dar şi ceaiul negru sau verde.

Prea multă cofeină dăunează grav organismului şi are ca rezultat final o stare accentuată de oboseală. De aceea este foarte important să putem ține o evidență a cantității de cofeină pe care o consumăm zilnic. Mai jos, am prezentat pe scurt o serie de alimente ce conțin în proporții diferite cofeină. 

Batoanele proteice

Sursă Foto: blog.life-care.com

Batoanele proteice conţin fructe cu coajă lemnoasă şi fructele uscate care cresc nivelul de energie dar există şi excepţii. Unele produse conţin până la 50 mg de cofeină, care înseamnă mai mult decât conţine o cutie de Cola.

Sucurile

Sursă Foto: adevarul.ro

Nu doar variantele de Cola conţin cofeină. Multe din sucurile acidulate din comerţ conţin un procent mai mic sau mai mare din această substanţă.

Ciocolata caldă

Sursă Foto: cosimo.ro

Pe lângă pudra de cacao sau sirop de ciocolată, multe din sortimentele de ciocolată caldă conţin cofeină. În circa 25 de grame de ciocolată neagră solidă se găsesc cam 30 mg de cafeină. Din acest motiv, unele băuturi care au la bază ciocolata amăruie pot conține o cantitate mai mare sau mai mică de cafeină, în funcție de cantitatea de ciocolată adăugată.

Apa vitaminizantă

Sursă Foto: adevarul.ro

Unele sortimente de apă vitaminizantă conţin cofeină şi alţi stimulenţi puternici, cum ar fi guarana – un extract dintr-o plantă braziliană, cu un conţinut dublu de cofeină din seminţele de cafea. Dacă citiţi eticheta veţi constata că există variante care conţin echivalenul a aproximativ două espresso.

Ceaiul ngru/ verede/ alb

Sursă Foto: healthline.com

Procedeul prin care se obţine ceaiul – uscare sau fermentare – determină conţinutul de teină – cafeină – şi catechine. Teina este cunoscută pentru efectul ei energizant, în timp ce catechinele au o acţiune antioxidantă semnificativă.

O ceașcă de ceai verde conține, de obicei, între 9 și 50 de mg de cafeină. Dacă ai lăsat plicul timp de 3 minute în ceașcă, conținutul de cafeină va fi de aproximativ 35 mg.

Într-o ceașă similară de ceai negru, cantitatea de cafeină variază între 42 și 72 mg de cafeină, depinzând mult și de felul în care ai preparat bautura. O ceașcă de cafea, de exemplu, poate avea și 130 mg de cafeină.

Sursă articol: Adevărul.ro. 


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.