29 martie 2024, 8:46

Din cauza pandemiei, crește ritmul retragerii din circulație a avioanelor (FOTO și VIDEO)

Întrucât pandemia Covid-19 menține mai multe flote ale liniilor aeriene la sol, transportatorii accelerează retragerea avioanelor, ceea ce duce la o creștere a ritmului demontării și comercializării pieselor de avion. Industria aviației face presiuni pentru a deveni mai durabilă pe fondul presiunii crescânde a activiștilor din domeniul schimbărilor climatice.

Numărul de avioane retrase din circulație la nivel mondial a fost de 6.329 în august 2021, în creștere de la 2.167, cât era înainte de pandemia Covid-19.

Aproximativ 676 de avioane au fost retrase în 2020, peste media din ultimii 20 de ani, de aproximativ 625 de retrageri pe an. Retragerile aeronavelor, ca procentaj din flota activă, sunt de obicei de 2,5%. Rata de „pensionare” în 2020 a fost de 2,6%.

Avioanele care nu mai sunt în funcțiune sunt fie întreținute în stare de navigare, introduse în complexe de depozitare pe termen lung sau dezasamblate pentru piese care sunt scoase la vânzare, pentru a fi utilizate în alte avioane sau reciclate.

În funcție de tip și de vârstă, o aeronavă poate produce de la 700 la 1.600 de piese și 80% – 95% dintre ele pot fi reciclate într-un fel sau altul.

 

Dezasamblarea, etapa finală a vieții unei aeronave, se concentrează astăzi mai puternic pe durabilitate și economie circulară. Fiecare piesă refolosită de pe o aeronavă este o piesă în minus fabricată din materiale noi, reducând amprenta de carbon la fabricație. Fibra de carbon, care este dificil de reciclat într-un mod rentabil, este o problemă viitoare.

Aproximativ 12.000 de avioane vor fi retrase în următoarele două decenii și astfel reciclarea aeronavelor oferă o gamă largă de oportunități pentru industria aerospațială.

Foto, video: Reuters (via The National)


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol