20 aprilie 2024, 15:49

Automatele de înghețată de la McDonald’s: coduri secrete, amenințări legale, trădare

Iată codul secret al aparatului de înghețată de la McDonald’s, dezvăluit de Jeremy O’Sullivan:

  • apăsați pictograma con de pe ecranul aparatului digital de înghețată Taylor C602;
  • atingeți butoanele care arată un fulg de zăpadă și un milkshake;
  • introducețți cifrele 5, 2, 3, 1.

 

După acea serie precisă, un meniu se deblochează magic. Numai cu acest cod puteți accesa semnele vitale ale mașinii: totul, de la setarea vâscozității pentru lapte și zahăr, până la temperatura din sistemul de răcire și semnificațiile numeroaselor mesaje de eroare.

Acest meniu nu este publicat în niciun manual al proprietarului pentru aparatele digitale de înghețată Taylor, care sunt echipamente standard în peste 13.000 de restaurante McDonald’s din SUA și alte zeci de mii în întreaga lume. Această opacitate neprietenoasă pentru utilizator este departe de a fi singura problemă cu mașinile, care și-au câștigat reputația de a fi absurd de fragile. Din cauza unei multitudini de decizii inginerești îndoielnice, acestea se defectează atât de des în restaurante încât au devenit un meme pe rețelele sociale.

Înghețata hăckuită

Gigantul echipamentelor alimentare Taylor vinde dispozitivele McFlurry proprietarilor de restaurante McDonald’s pentru aproximativ 18.000 de dolari bucata și totuși păstrează secretă funcționarea interioară a mașinilor. Mai mult decât atât, Taylor menține o rețea de distribuitori autorizați care taxează francizații mii de dolari pe an pentru contracte de întreținere scumpe, cu tehnicieni care merg în restaurante să introducă acel cod de acces secret.

În urmă cu doi ani, O’Sullivan (34 de ani) și partenera sa, Melissa Nelson (33 de ani) au început să vândă un gadget de dimensiunea unei mici cărți, pe care-l numesc Kytch. Instalați-l în aparatul Taylor și conectați-l la Wi-Fi și, în esență, va pirata aparatul ostil și oferă acces la secretele sale interzise. Kytch acționează ca un bug în interiorul mașinii, interceptând și ascultând comunicațiile dintre componentele sale și trimițându-le către o interfață cu utilizatorul mult mai prietenoasă decât cea construită de Taylor. Dispozitivul nu numai că afișează toate datele interne ascunse ale mașinii, ci le și înregistrează în timp și chiar sugerează soluții de depanare, toate prin Web sau o aplicație.

Odată ce McDonald’s și Taylor au devenit conștienți de succesul timpuriu al lui Kytch, a început un război rece de doi ani. La un moment dat, creatorii lui Kytch cred că Taylor a angajat detectivi privați. Taylor a dezvăluit recent propriul său produs de monitorizare concurent conectat la Internet. McDonald’s a mers atât de departe încât a trimis e-mailuri către francizații McDonald’s, avertizându-i că dispozitivele Kytch încalcă „informațiile confidențiale” ale unei mașini Taylor și pot provoca chiar „răniri grave ale oamenilor”.

O’Sullivan și partenera sunt acum în contraatac: cuplul intenționează să intenteze un proces împotriva unor francizați McDonald’s. care cred ei că sunt în colaborare cu Taylor, deoarece predau dispozitivele Kytch companiei, permițându-le să fie proiectate invers, ceea ce este o încălcare a acordului francizaților cu Kytch.

Foto: Wired


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol