4 august 2020, 2:56

Bilanțul celor mai valoroase branduri românești, care depășesc economia națională

BrandFinance, cea mai mare firmă în consultanță și evaluare de brand la nivel global, a realizat un bilanț al celor mai valoroase branduri românești. Potrivit raportului, publicat recent, Dacia rămâne pe prima poziție, Banca Transilvania conduce în rândul mărcilor bancare, iar Dedeman este cel mai valoros brand deținut 100% de români.

„Brandurile puternice cresc cu mult peste ritmul economiei naționale – iar companiile cu branduri puternice creează valoare chiar și când creșterea economică încetinește. Se conturează o dinamică solidă a brandurilor românești de top, care le pregătește pentru provocarile viitorului”, a afirmat David Haigh CEO, Brand Finance, potrivit raportului.

Topul brandurilor românești în 2019:

Sursă Foto: covasnamedia.ro

Rompetrol pentru prima dată în top 10

Brandul auto Dacia, în valoare de 1.320 milioane euro,  a înregistrat o creștere cu 6% față de anul trecut, făcând parte și din clasamentele internaționale, fiind clasată pe locul 59 în clasamentul Brand Finance Auto 100 pe anul 2019.

Din clasamentul afișat mai sus, nouă branduri au înregistrat creșteri în valoare, iar singura scădere a fost înregistrată de Electrica – minus 8%, ceea ce o duce cu un loc mai jos, pe poziția 10. Brandul BCR a ieșit din clasament anul acesta, în urma scăderii de 6% a valorii. În plus, datorită creșterilor din domeniul petrolier și al gazelor, brandurile Petrom și Rompetrol au crescut cu 49%, respectiv 44%.

DIGI (RCS&RDS) a fost și singurul brand de media și telecomunicații care a intrat în top 10. Acesta a înregistrat o creștere de peste 9%, depășind 200 milioane euro, marcând și un nou record, fiind și singura marcă de acest tip care a intrat în clasamentul global Brand Finance Telecoms 300 2019.

Sursă Foto: startupcafe.ro

În ceea ce privește sectorul de retail, cele mai valoroase branduri sunt platforma de e-commerce eMAG și retailerul Dedeman (care rămâne cel mai valoros brand cu acționariat 100% românesc). Ambele au semnalat creșteri semnificative, de 27% și respectiv 34%.

Însă, cea mai spectaculoasă creștere anuală a fost înregistrată de brandul de retail farmaceutic Catena, cu o creștere anuală de 61% – în timp ce, Sensiblu, printre principalii competitori pe acest segment, a scăzut în valoare cu 26%.

Sursă Cover Foto:  Wall-Street.ro


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.