4 august 2020, 3:20

Care este cea mai sănătoasă metodă de preparare a cafelei. Un studiu medical despre o plăcere matinală

Un nou studiu care a investigat legătura dintre metodele de preparare a cafelei și riscul de infarct miocardic și deces a ajuns la concluzia că cea mai sigură metodă este cafeaua la filtru.

Rezultatele au fost publicate în European Journal of Preventive Cardiology, revista Societății Europene de Cardiologie (ESC), relatează Science Daily.

Având în vedere că e posibil să consumăm mai multă cafea în perioada pandemiei COVID-19, cercetătorii au anunțat care este cea mai sănătoasă metodă de preparare a acesteia. Rezultatele oferă dovezi puternice și convingătoare ale relației dintre metodele de preparare a cafelei, infarctul miocardic și longevitate.

Răspunsul

Cercetătorii susțin că varianta cea mai sănătoasă este cafeaua la filtru, care îndepărtează substanțele care cresc nivelul de colesterol în sânge și astfel previne infarctul de miocard și decesul prematur.

La nivel global, cafeaua este una dintre cele mai populare băuturi și cel mai frecvent utilizată substanță stimulatoare. Oamenii de știință au descoperit în urmă cu 30 de ani că băutul de cafea se corelează cu niveluri crescute de colesterol total și LDL-colesterol (colesterol rău) în sânge, care ar putea chiar deteriora sănătatea inimii.

Compuși nocivi

Prin diverse experimente, ei au găsit compușii nocivi și au creat metode a a-i îndepărta, prin filtrare. În comparație cu cafeaua filtrată, cea nefiltrată conține o concentrație de aproximativ 30 de ori mai bogată în substanțe hiperlipemiante.

Studiul a fost efectuat între anii 1985 și 2003 și a inclus 508.747 bărbați și femei sănătoase din Norvegia, cu vârste cuprinse între 20 și 79 de ani. Participanții au trebuit să răspundă la câteva întrebări legate de cantitatea și tipul de cafea consumată.

Variabile

Au fost luate în calcul și anumite variabile care puteau influența consumul de cafea și riscul de boli cardiace precum greutatea participanților, înălțimea, tensiunea arterială, fumatul, educația, activitatea fizică și nivelele de colesterol.

Urmărirea participanților s-a făcut pe o perioadă de 20 de ani. Din totalul de persoane, 46.341 au decedat iar dintre decese, 12.621 erau de cauză cardiovasculară. Dintre decesele de cauză cardiovasculară, 6.202 au fost determinate de infarct miocardic.

Potrivit rezultatelor, consumul de cafea nu era un obicei nesănătos. Mai mult, băutul de cafea filtrată era mai sigur decât a nu consuma deloc cafea, corelându-se cu o scădere de 15% a riscului de deces de orice cauză.

A bea sau a nu bea

În comparație cu a nu bea cafea, consumul de cafea filtrată s-a asociat cu o scădere de 12% a riscului de deces de cauză cardiovasculară la bărbați iar la femei, de 20%. Cea mai mică mortalitate s-a înregistrat la consumatorii de 1 până la 4 cești de cafea pe zi.

De asemenea, cafeaua filtrată s-a corelat cu risc mai mic de deces de orice cauză, de cauză cardiovasculară sau provocată de infarct miocardic, față de cafeaua nefiltrată. Cercetătorii susțin că rezultatele s-ar datora parțial cantităților crescute de colesterol din cafeaua nefiltrată.

Totuși, cafeaua nefiltrată nu a crescut riscul de deces când a fost comparată cu lipsa consumului de cafea. O excepție de la acest rezultat sunt persoanele peste 60 de ani, la care cafeaua nefiltrată s-a corelat cu o creștere a mortalității de cauză cardiovasculară.

Datele oferite sunt observaționale, iar recomandările sunt ca persoanele cunoscute cu hipercolesterolemie să încerce să evite cafeaua nefiltrată, inclusiv cea făcută la cafetieră. Indivizilor fără nivele crescute de colesterol se recomandă alegerea cafelei filtrate.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.