14 aprilie 2024, 14:38

De la digestie la mahmureală: beneficiile nebănuite ale consumului de varza murată

Varza murată nu este doar o componentă gustoasă a mâncărurilor tradiţionale din Balcani, ci şi o resursă cu adevărat bogată de substanţe utile care ne pot îmbunătăţi sănătatea.

Puțini știu însă cât de benefic este pentru sănătatea noastră consumul de varză murată

Îmbunătățirea digestiei

În urma fermentației, varza murată devine bogată în probiotice, care sunt, practic, bacterii sănătoase ce oferă protecție împotriva numeroaselor toxine și a bacteriilor dăunătoare, scrie Healthline.

Ele pot contribui la imbunatatirea digestiei si a sanatatii in general. De exemplu, aceste probiotice pot ajuta la reglarea echilibrului microbiomului intestinal după administrarea de antibiotice și pot limita apariția diareei după astfel de tratamente. Ele joacă un rol important și în gestionarea altor simptome, precum balonarea sau constipatia.

Diferite tulpini de probiotice pot oferi diferite avantaje, așa că se recomandă consumul cât mai variat, pentru a te putea bucura de beneficii multiple pentru sănătate. O porție de varză murată conține până la 28 de tulpini diferite de probiotice.

Întărirea sistemului imunitar

Probioticele joacă un rol important și pentru sistemul imunitar. Bacteriile din intestine pot influența imunitatea, iar probioticele contribuie la păstrarea echilibrului acestora.

Cu cât mucoasa intestinală este mai sănătoasă, cu atât devine mai ușor de prevenit pătrunderea ”intrușilor” pe această cale. Dacă flora intestinală se află în echilibru, este prevenită dezvoltarea bacteriilor nocive și este susținută dezvoltarea de anticorpi.

În plus, consumul regulat de alimente bogate în probiotice poate reduce riscul de apariție a infecțiilor, inclusiv răceli sau infecții urinare. Dacă, totuși, te îmbolnăvești, astfel de alimente pot contribui la o vindecare mai rapidă.

Un sistem imunitar mai puternic este susținut de numeroși nutrienți prezenți în varza murată (fier, vitamina C).

Poate susține pierderea în greutate

Consumul regulat de varză murată ar putea ajuta la pierderea kilogramelor în plus și la menținerea unei greutăți optime. Acest lucru este datorat conținutului ridicat de fibre și a caloriilor puține, care ajută la menținerea senzației de satietate.

Astfel, un consum mai mic de calorii zilnic devine posibil mai usor. De asemenea, cercetătorii sunt de părere că anumiți probiotici pot reduce cantitatea de grăsimi absorbită de către organism.

Susține sănătatea creierului

Tipul de bacterii prezente in intestin au capacitatea de a trimite semnale către creier, astfel influențând modul în care acesta funcționează și percepe lumea înconjuratoare.

O floră intestinală sănătoasă poate menține sănătatea creierului și poate reduce nivelul de stres, iar probioticele pot ajuta la îmbunătățirea memoriei și reducerea stărilor de depresie și anxietate.

Îmbunătăţeşte detoxifierea

Enzimele care se formează în timpul procesului de fermentare a verzei murate pot ajuta la stimularea detoxifierii în organism.

Acest proces favorizează eliminarea toxinelor şi deşeurilor, îmbunătăţind funcţiile intestinelor şi organelor de eliminare. Adăugarea de varză murată la dietă poate fi o modalitate delicioasă de a ne bucura de aceste beneficii pentru sănătate.

Totuşi, moderaţia este cheia oricărei diete sănătoase, iar sfatul unui medic este important, înainte de a face schimbări semnificative în dietă

Conținut ridicat de antioxidanți

Varza murată are și mulți antioxidanți și o serie de alți compuși care contribuie la reducerea stresului oxidativ și a nivelului de deteriorare a ADN-ului, previn mutațiile suferite de către celule și blochează creșterea celulară neobișnuită care duce la apariția formațiunilor tumorale.

Susține sănătatea sistemului cardiovascular

Conținutul ridicat de fibre și probiotice este foarte benefic pentru inima și sistemul circulator, deoarece ajută la scăderea nivelului de colesterol.

În plus, o parte dintre probioticele care se găsesc în varza murată ar putea contribui la o ușoară scădere a tensiunii arteriale. Nu în ultimul rând, trebuie să menționăm și prezența vitaminei K2, care are rol în prevenirea depunerilor de calciu pe artere.

 


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol