26 aprilie 2024, 22:31

Despre modă și primii pași în arta design-ului vestimentar cu Florentina Baroga. Vezi cum poți ajunge să-ți deschizi propriul business

Încă din secolul XX, arta design-ului vestimentar devine un domeniu de interes, ajutându-l să se dezvolte rapid perioada imediat următoare.

Unii istorici asociază design-ul cu mașina și mașinismul, întrucât cele două elemente au facilitat confecționarea diverselor creații.

Ce este moda? Acest termen întruchipează de fapt un obicei al unei persoane care poartă haine și accesorii conform modei actuale. Aceasta se schimbă în funcție de mediul social și de perioada istorică, de unde derivează altă întrebare, cine pune bazele modei?

În majoritatea cazurilor, moda este redată de design-eri vestimentari, care, periodic lansează noi colecții, cu diferite tendințe, dar cum ajungi să fii designer? Cum poți deveni o voce în această industrie? Pentru a obține răspunsurile corecte, am luat legătura cu Florentina Baroga, designer vestimentar și fondator al brand-ului “Florentina Baroga”, care ne-a acordat un interviu pe care în puteți urmări în continuarea articolului:

 

Sursa: editiadedimineata.ro

 

–  Bună Florentina! Povestește-mi puțin despre cum ai format pasiune pentru design vestimentar și  despre cum ai ajuns să-ți construiești un business în acest domeniu.

Bună! Pasiunea pentru design vestimentar a fost alimentata de bunicii mei, care au fost croitori. Am crescut printre materiale, tipare, reviste de moda.

De asemenea am crescut cu emisiunile dnei Doina Levintza, “Levintza prezinta”, care erau în fiecare duminică. Cu toate că eram pasionată de pictură și desen, am urmat „Facultatea de Chimie”. S-ar putea spune că nu exista nicio legătura între studiile urmate și design vestimentar, dar amândouă sunt domenii creative, întrucât gândirea analitică dezvoltată în specializarea urmată mă ajută în confecționarea tiparelor și a viziunii în spațiu a unui desen creat.

Primul pas pe care l-am făcut spre acest domeniu, a fost să-mi achiziționez o mașină de cusut, astfel încât am putut să-mi creez propriile ținute.

Inițial  am urmat cursul de croitorie la „Clubul de Croitorie” pentru a deprinde tehnicile de realizare a tiparului, deoarece îmi doream să mă implic direct în realizarea produsului, să pot veni în ajutorul clientului cu suportul necesar în alegerea și conceperea produsului dorit punând în evidență atuurile.

Rita Mureșan a fost cea care m-a ajutat să iau contact cu festivalurile de moda, cum ar fi:  „Sibiu Fashion Days”, „Royal Fashion Festival Craiova”. Strict pentru acele evenimente am fost asistenta dumneaei.

Deoarece am dorit să-mi aprofundez cunoștințele în domeniul modei, am urmat celebrele cursuri de design vestimentar și stilism, în cadrul „DallesGo”, sub îndrumarea profesioniștilor din domeniu, precum : Doina Levintza, Lena Criveanu, Ovidiu Buță.

Finalizarea cursurilor a culminat cu pregătirea unor colecții. Feedback-urile referitoare la colecții au fost pozitive,propulsându-mă cumva în carieră. Una din colecțiile apreciate este colecția „Playing with colors” este o colecție prêt-a-porter.

Sursa: editiadedimineata.ro

–  Cu siguranță povestea ta merită ascultată cu mare interes, e uimitor cum ai parcurs mai multe domenii, reușind în ce le din urmă că le împletești armonios. Așadar, spune-ne mai multe, ce produse oferi clienților și care piese vestimentare sunt cel mai greu de realizat?

Gama de produse oferite este atât de produse prêt-a-porter, casual, cât și pentru evenimente.

Produsele sunt realizate hand made, cu aplicații manuale. Folosesc țesaturi naturale, cum ar fi bumbac, lână, mătase. Colecția “Playing with colors” a primit foarte multe aprecieri, este o colecție de vara, îndrăzneață. O parte din ținute sunt potrivite pentru birou, pentru petreceri de gradină, pentru vacanțe pe yachturi sau la mare. Colecția urmează linia corpului, croite să pună în evidență corpul feminin. Clienta care alege să poarte articole din colectța “Playing with colors” cu siguranță va fi remarcată, admirată.

Ceea ce ar putea fi greu de realizat, pentru mine reprezinta o provocare să pot găsi soluții. Cu toate ca în general m-am adresat către sexul feminin, provocarea a venit pe parte masculină când am primit comandă de la un client pentru a realiza ii bărbătești. A fost foarte încântat de rezultat, astfel încât a mai lansat comenzi.

Sursa: editiadedimineata.ro

–  Având în vedere concurența destul de mare de pe piață, ce aduci nou prin brand-ul tău? Ce va face clientul să-ți aleagă brandul?

Îmi place sa ma joc cu liniile, combinații de materiale, astfel încât iau naștere volume, asimetrii. Creațiile sunt feminine, îndrăznețe, vesele. Clientele brand-ului «Florentina Baroga » sunt persoane feminine , senzuale, care își doresc să iasă din anonimat, își doresc să fie în centrul atenției, curajoase.

– După cele auzite, cred că știu deja răspunsul la următoarea întrebare, însă, aș vrea să-mi confirmi bănuielile. Astfel, care este feedback-ul clienților?

Feedback-ul clienților este unul pozitiv, sunt încântați să poarte creațiile “Florentina Baroga”, recomandându-mă mai departe prietenilor. Eu și echipa mea alocăm atenție foarte mare detaliilor, execuției produsului, finisajelor, astfel încât produsul livrat clientului este foarte bun. În momentul de față execut în atelier o rochie pentru evenimente cu aplicații manuale, o inspirație a anilor ’20.

Provocarea a fost când cei mai mici clienți ai mei au primit exact ceea ce și-au dorit, și s-au simțit ca adevărate personaje de poveste, cum ar fi : prințese.

Sursa: editiadedimineata.ro

– Iar pe final, sunt curioasă, ai de gând să-ți extinzi afacerea?

Da, îmi doresc să extind afacerea și să particip la cât mai multe show-uri de modă.

Sursa: editiadedimineata.ro

Activitatea Ralucăi o puteți urmări pe pagina mea de Facebook și pe Instagram:

Facebook : @florentinabaroga

Instagram : Florentina Baroga

 


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol