20 septembrie 2020, 0:33

După nouă ani de așteptare și zeci de bancuri pe seama sa, linia de metrou din Drumul Taberei va fi inaugurată marți

Cum românul este maestru al hazului de necaz, lucrarea contractată în 2011 și finalizată abia în 2020, deja celebrul ”metrou din Drumul Taberei” a fost, în tot acest interval, subiectul unor bancuri memorabile, iar acum, când în sfârșit vine inaugurarea, tot cu umor e întâmpinată, cu imagini și glume devenite virale.

Anunțul oficial

Magistrala de metrou M5 din cartierul Drumul Taberei va fi inaugurată marți, 15 septembrie, a anunțat ministrul Transporturilor în ședința de guvern de luni. Internetul a reacționat imediat, cu meme-uri și comentarii care mai de care mai hazlii pe seama așteptării cu care se obișnuiseră locuitorii din cartierul Drumul Taberei.
M5 Râul Doamnei – Eroilor 2, cu extensia la Valea Ialomiței și depou, este prima magistrală de metrou din București construită de la zero după Revoluție și devine cea mai scumpă lucrare de infrastructură urbană finalizată din țară, scrie hotnews.ro.

Din primăvara lui 2011

Contractele pentru M5 din Drumul Taberei au fost semnate în primăvara lui 2011, iar lucrările au început la scurt timp după.
Conform contractului, durata lucrărilor pentru galerii, stații și depou urma să fie de 36 de luni – adică 3 ani.
Pe lângă acest termen, mai erau de realizat lucrările pentru sistemele de semnalizare și automatizare (care a fost licitată separat și, după numeroase contestații, a fost semnată în 2019 cu Alstom).
Valoarea totală a proiectului de metrou Drumul Taberei-Eroilor este de 3,4 miliarde de lei. Prin inaugurarea acestei magistrale,
Capitala va ajunge la 78 de kilometri de reţea şi la 63 de staţii de metrou.
Magistrala 5 este compusă din trei secţiuni: Eroilor – Râul Doamnei, Eroilor – Iancului, respectiv Iancului – Pantelimon.

Proiect: Constructia Magistralei de Metrou M5 Drumul Taberei – Eroilor 2

Lungime: 7,2 km in total din care 6,2 km pe Lotul 1.1 si 1 km pe Lotul 1.2.

Metrorex a postat pe pagina web programul și intervalul de circulație al trenurilor.
 

ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.