CITIRE

Excesul de mâncare poate dăuna sănătății. Iată cât...

Excesul de mâncare poate dăuna sănătății. Iată câteva metode care te vor scăpa de această problemă

Indiferent că vorbim de fructe, legume, mezeluri sau dulciuri, mâncatul excesiv poate avea efecte negative asupra sănătății noastre. Prin urmare, este necesar să descoperim cauzele pentru care simțim nevoia de a mânca excesiv și cum putem evita această problemă.

Înainte de toate, începem cu o regulă de bază: nu dormi imediat după ce ai mâncat, ci mai bine ieși la o plimbare în aer liber!

Metode care te vor scăpa de tendința mâncatului excesiv

  • Nu pleca la evenimente înfometat

Mănâncă ceva sănătos înainte de a pleca din casă. Astfel, senzația de foame nu va mai fi atât de mare și îți poți păstra mai ușor echilibrul.

  • Mănâncă fără să te saturi

Când simți că ești aproape sătul, este recomandat să te oprești din a mai mânca. Acest obicei este inspirat din obiceiuri culturale japoneze și care îi ajută să rămână sănătoși multă vreme.

sursa: vemale.com

  • Nu petrece prea mult timp lângă masa cu mâncare

Ești liber să alegi ceea ce îți dorești să mănânci, dar nu exagera doar pentru că alte persoane stau la masă când tu ești deja sătul. În acest caz îți poți cauta o activitate care să te distragă de la masa plină cu bucate.

  • Relaționează cu ceilalți

Atunci când vorbești nu poți mânca. Această metodă este extrem de bună atunci când nu ești singură. Fiind concentrată la discuție, vei uita de senzația permanentă de foame.

  • Ai dreptul la excepții

Atât mesele de Crăciun, de Paște, cât și zilele onomastice pot fi o excepție. Asta doar în cazul în care respecți cu strictețe restul zilelor și reușești să ai un control foarte bun al meselor, fără a fi tentat să mănânci din nou excesiv.

  • Realizează un plan specific

Când pleci într-un teambuilding ori într-o vacanță, este recomandat să îți faci un plan specific cu ceea ce trebuie să mănânci și, orientativ, ceea ce este de evitat. Nu uita de prima metodă, care se leagă bine de aceasta: nu pleca pe stomacul gol!

sursa: psychologies.ro

  • Bea apa și mănâncă încet

Atunci când mănânci încet îți permiți să simți semnalele pe care stomacul tau le trimite atunci când este plin. Exclude ideea că trebuie să termini tot ce ai în farfurie și termină de mâncat atunci când te simți aproape sătul. Majoritatea persoanelor sunt condiționate din copilărie că trebuie să termine tot din farfurie, asa ca vor continua să mănânce chiar dacă sunt plini. Mai sănătos este să depășești acest concept și să te ridici de la masă când te simți plin chiar dacă mai ai alimente în farfurie.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.