10 octombrie 2024, 20:29

EXPERIMENT Ediția de Dimineață. Cum funcționează planificarea STB în Google Maps

O știre de la sfârșitul lui martie îl cita pe Primarul general Nicușor Dan care spunea că, gata, de acum putem vedea în Google Maps care e traseul autobuzului, când vine acesta și când ajungi la destinație. Avantajul principal – GPS-urile de pe mijloacele STB urmau să comunice cu Google Maps în timp real.

„Aplicația calculează cea mai bună rută pe care o pot alege călătorii până la destinația finală (n.r. asta făcea și înainte), incluzând în variante metroul și/sau trenul. Intermodalitatea este atât un element de noutate, cât și un mare avantaj pentru pasageri, care își pot alege sau schimba traseul în funcție de timpii de așteptare. Aplicația este disponibila pe majoritatea telefoanelor mobile, fiind foarte ușor accesibilă de către utilizatori”, a explicat Nicușor Dan.

De fapt, lucruri asemănătoare puteai vedea și înainte. Puteai calcula traseul, apoivedea când ajungi pe baza unei estimări. Noutatea ar fi trebuit să fie faptul că poți vedea “live” când îți vine autobuzul.

Experimentul

Curioși din fire, am lăsat sistemul să se “așeze”, să se “rodeze” înainte de a trage concluziile.

Puteam să fim neîndurători și să alegem o oră de vârf din săptămâna trecută, cu precipitații, când totul a fost dat peste cap. Dar am zis să fim indulgenți.

Am testat, așadar, sistemul într-o seară de duminică, bine dispuși după premiera unui spectacol de teatru, pe o rută relativ simplă, din Centru Vechi către Calea Văcărești. Drum drept, câteva stații.

Care au fost concluziile?

  • Chit că se circula mai mult decât lejer, autobuzele STB continuă să întârzie. Dacă duminică seara (pe răcoare, vorba cântecului), autobuzul are o întârziere de 6-7 minute, nu e ok. Mai ales că la început ți se semnala o întârziere de doar 2 minute, ea acumulându-se între timp și transformându-se în 7. Unde am mai văzut noi asta? A, da, la UBER.
  • Traseul drumului a fost și el greșit reprezentat pe hartă. 381 circulă prin Pasajul Unirii, însă ruta indicată era la suprafață, ocolind parcul din Piața Unirii. Un străin și-ar fi prins urechile.
  • Estimarea traseului a fost bună. A spus că face 7 minute, a făcut 8. Să zicem că a prins un semafor în plus, să nu fim cârcotași.
  • O treabă faină – telefonul te anunță, cu o stație înainte că trebuie “să cobori la prima”. OK!
  • Un minus care încă există. Degeaba GPS-urile STB comunică în timp real cu Google Maps, dacă “uită” să comunice între ele. Autobuzele continuă să meargă în…turmă (că haită nu putem spune). Un autobuz (plin de cele mai multe ori) este urmat mult prea îndeaproape de unul gol. Dacă tot există comunicare, de ce oare nu se încearcă acoperirea traseului într-un mod uniform?

ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol