Legea furnizării de gaze naturale și energie electrică (123/2012) a fost modificată recent prin OUG pentru a introduce obligația furnizorilor de a emite facturi de regularizare cel puțin o dată la trei luni, dacă nu chiar mai des.
„În cazul clientului final casnic, furnizorul este obligat să emită facturi de regularizare a consumului la un interval de maximum 3 luni, în baza datelor de consum comunicate de către operatorul de distribuție”, scrie în ordonanță.
Cu privire la gazele naturale se prevede:
„În cazul clientului final casnic pentru care intervalul de citire a indexului echipamentului de măsurare este mai mare decât perioada de facturare, furnizorul are obligația să emită facturi de regularizare a consumului, pe baza citirilor echipamentului de măsurare, la un interval de timp de maximum 3 luni.”
Furnizorii pot opta și pentru regularizări din două în două luni sau chiar lunare. În prezent, practica de pe piață diferă de la furnizor la furnizor.
OUG 143/2021 mai conține două noutăți:
- furnizorii trebuie să ofere clienților finali (persoane fizice sau juridice) opțiunea de a primi sau a accesa online facturile, informațiile despre facturare, precum și modalități flexibile de a face plata facturilor;
- clienții finali trebuie să primească gratuit facturile și informațiile de facturare.
Comentariile sunt oprite pentru acest articol