Google a adus mai multe modificări modului în care aplicaţia Maps realizează funcţia de ghidare pentru şoferi şi crede că acum, cu ajutorul inteligenței artificiale (AI), estimările vor fi mult mai aproape de realitate.
În spatele hărţilor şi traseelor realizate de Google Maps stau foarte multe reţele neuronale create şi gestionate de compania britanică deţinută de Alphabet, DeepMind, notează news.ro.
Google explică într-o postare de pe blogul oficial cum foloseşte, mai nou, algoritmii de învăţare mecanică şi adună toate datele disponibile, inclusiv cele furnizate de milioanele de smartphone-uri cu sisten de operare Android, pentru a crea trasee mai uşoare sau mai rapide ori a estima mai bine timpul necesar.
Pandemia și algoritmii
Pandemia de coronavirus a forţat Google să modifice modul în care funcţionează algoritmii şi să dea o importanţă mai mare datelor recente de trafic în cadrul estimărilor realizate, modificări care, pretinde compania americană, au îmbunătăţit cu până la 50% timpii estimaţi pentru trasee.
Din întregul istoric de trafic al unei zone, AI-ul se uită acum mai mult la datele din ultimele zile când realizează estimările de timp, pentru a lua în calcul fluctuaţiile recente în valorile de trafic (plecările în masă din oraş de sărbători, începerea şcolilor etc.).
Supersegmentele
Algoritmul funcţionează acum pe baza aşa-numitelor supersegmente – grupuri mai mici de străzi şi intersecţii dintr-o zonă cu aceleaşi valori de trafic. Fiecare supersegment cade în sarcina unei reţele neuronale, care analizează traficul şi face estimări.
Supersegmentele nu au dimensiuni fixe, ci evoluează în funcţie de nivelul de trafic. Automat, competenţa reţelelor neuronale se modifică şi ea, acoperind o suprafaţă mai mare sau mai mică, în funcţie de valorile comune de trafic.
Asta înseamnă că în spatele Google Maps stau acum mii sau poate chiar milioane de reţele neuronale specializate pe anumite străzi şi intersecţii.
Conform Google, utilizatorii navighează zilnic peste 1 miliard de kilometri folosind aplicaţia Maps.
Comentariile sunt oprite pentru acest articol