3 mai 2024, 14:56

GUESS: scurta istorie a unei mărci emblematice

Dacă ați dori să creați brandul de modă ideal, ați putea decide să luați farmecul legendar al Hollywoodului și să-l combinați cu un strop de șic franțuzesc natural. Ceea ce este exact ceea ce au făcut frații Marciano în urmă cu puțin peste 40 de ani, când au fondat GUESS. De atunci, brandul responsabil pentru acele minunate genți GUESS a crescut de la un pionier al denimului la un brand global de lifestyle, susținut de o publicitate sexy și plină de spirit, care a devenit iconică. În prezent, GUESS are peste 1.500 de magazine de vânzare cu amănuntul în întreaga lume și oferă colecții pentru bărbați, femei și copii, precum și o gamă largă de accesorii, de la bijuterii, parfumuri, ochelari și ceasuri până la pantofi și genți GUESS foarte dorite.

 

Povestea a început în 1981. După ce s-au îndrăgostit de Los Angeles în timpul unei vacanțe în familie, cei patru frați Marciano, originari din sudul Franței, au decis să facă din acest oraș casa lor. Numele brandului a fost sugerat de un slogan publicitar pe care îl vedeau în fiecare zi pe drumul spre biroul lor: „Ghiciți (guess) ce conține noul nostru Big Mac?” Cuvântul „guess” le-a rămas în minte. În curând a devenit numele clădirii sediului lor central de pe bulevardul Olympic, chiar în josul străzii de la panoul publicitar care i-a inspirat.

 

Îndrăgostiți de America, frații au ales un produs american iconic ca produsul lor revoluționar: un blug subțire, cu trei fermoare la gleznă, prespălat, pe care l-au numit Marilyn Jean. Sfidând faptul că prespălarea era rară pe piața americană – și potențialul scepticism cu privire la faptul că patru domni francezi realizau un produs atât de simbolic american – au trimis câte o pereche de blugi și un bilet scris de mână la anumite magazine. Bloomingdales a apreciat blugii și a comandat 24 de perechi. Stilul unic, cu croială sexy, s-a vândut în câteva ore.

 

În primul an de prezență în SUA, GUESS a ajuns în toate marile magazine din SUA, inclusiv Bergdorf Goodman, Bonwit Teller, Neiman Marcus și Saks Fifth Avenue. Într-o perioadă în care blugii erau o piesă de bază a garderobei americane pentru zilele de lucru, GUESS a recuperat denimul pentru modă, oferind o gamă largă de siluete și culori inovatoare, cu o atitudine elegantă și cochetă, pe care poate numai „les français” o puteau realiza.

 

Apoi, bineînțeles, a fost vorba de publicitate. Aceasta a fost în întregime creația celui mai tânăr frate Marciano, Paul – cu lumea plină de farmec a GUESS atât de clar fixată în mintea sa, nu a avut nevoie de o agenție. Campaniile urmau să surprindă farmecul Hollywood-ului clasic, dar prezentau tinere femei cu totul contemporane care defineau spiritul provocator al mărcii. Prima „GUESS Girl” a fost un model francez necunoscut, Estelle Lefebure. Altele au fost mai celebre: Claudia Schiffer, Carré Otis, Eva Herzigova, Laetitia Casta, Naomi Campbell, Anna Nicole Smith, Paris Hilton… și o anume Carla Bruni, în vârstă de numai 16 ani la acea vreme.

 

În ceea ce privește fotografii, aceștia au variat de la nume consacrate precum Ellen Von Unwerth la studenta Daniela Federici, care a fost scoasă de la școala de film de Paul Marciano în 1992 pentru a o fotografia pe Anna Nicole Smith. Wayne Maser, Herb Ritts, Dewey Nicks, Raphael Mazzucco și Pablo Alfaro au contribuit, de asemenea, la cele peste trei decenii magice de imagini ale mărcii responsabile pentru genți GUESS. Fie că este alb-negru sau color, stilul publicitar GUESS este instantaneu recognoscibil – oameni seducători pe fundaluri inspirate, sugerând o poveste pe care spectatorii o pot inventa singuri. În cele din urmă, trebuie spus că multe dintre fetele GUESS au mai multe forme decât cele văzute în majoritatea reclamelor de modă.

 

Acum, un retailer multinațional de un miliard de dolari, GUESS este unul dintre cele mai cunoscute branduri din lume. Cunoscută pentru calitate, creativitate în marketing și popularizarea noilor tendințe și stiluri de îmbrăcăminte și genți GUESS, compania a cunoscut o concurență sporită pe toate piețele sale în primii ani ai anului 2000. În timp ce blugii au rămas baza stilului GUESS, compania a continuat să își extindă liniile pentru a include îmbrăcăminte confortabilă, casual și accesorii precum posete GUESS pentru femei, bărbați, și articole dedicate pentru copii și bebeluși, pentru a satisface orice stil de viață.

 

GUESS deține licențiați și distribuitori în 232 de magazine de vânzare cu amănuntul din 77 de țări din America de Nord, America de Sud, Europa, Asia, Africa și Australia. Afacerea wholesale GUESS este reprezentată în peste 846 de unități din Statele Unite. GUESS deține și gestionează un lanț de peste 180 de magazine de vânzare cu amănuntul și wholesale și peste 1000 de standuri în magazinele altor comercianți cu amănuntul din Statele Unite.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol