29 martie 2024, 8:02

Inovația nu mai cunoaște limite: hârtie igienică din zaţ de cafea

Sufocat de creșterea prețului energiei și de costurile cu celuloza din lemn, producătorul german de hârtie igienică Hakle se îndreaptă către deșeurile din producția de cafea pentru a rămâne pe linia de plutire și pentru a ajuta mediul înconjurător.

În urmă cu doar doi ani, în apogeul pandemiei de coronavirus, firma a profitat de pe urma unei explozii de consumatori care se grăbeau să se aprovizioneze cu produse esențiale.

Dar, odată cu diminuarea crizei din sănătate, războiul din Ucrainei a declanșat creșterea vertiginoasă a costurilor energiei, forțând producătorul Hakle să depună recent insolvență. Inovația ar putea fi acum cheia supraviețuirii.

În fiecare an, industria alimentară europeană produce cantități uriașe de zaț de cafea. Hakle a găsit o modalitate de a transforma deșeurile în material pentru a face hârtia de toaletă.

Primele suluri de hârtie igienică care utilizează noul proces au fost deja produse la fabrica companiei din Düsseldorf, a declarat Karen Jung, directorul de marketing al Hakle, citat de Ziarul Românesc.

„Obiectivul este de 20-25%” să folosim zațul de cafea, înlocuind celuloza de lemn, a spus Jung. „Nu sună mult, dar înseamnă că folosim cu un sfert mai puțini copaci”, a adăugat Jung, a cărei companie a intrat în procedură de insolvență în septembrie din cauza creșterii costurilor energiei.

Hakle vede un caz economic puternic. Prețul celulozei de lemn – care este la mare căutare în China, cel mai mare consumator din lume – a crescut rapid din 2020.

„Costul unei role de hârtie igienică depinde în proporție de 80% de celuloză, energie și logistică. Şi toți acești trei factori sunt determinati de piețele mondiale”, a spus Jung. Prețul gazului a crescut până la 400 de euro pe megawatt oră și până la 1.000 de euro pentru electricitate. O lovitură grea pentru fabrica din Duesseldorf a companiei, care consumă aproximativ 100 de gigawați pe an. Cu costuri care „cresc de zece ori pe termen scurt”, asta „devine cu adevărat o problemă”, a spus Jung.

Supraviețuirea companiei Hakle, care are aproape o istorie de un secol, este acum în joc.

Sursa foto: pexels.com


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol