CITIRE

Învățarea interactivă. Timpuri noi, obiceiuri și m...

Învățarea interactivă. Timpuri noi, obiceiuri și mai noi

Învățământul este un subiect vital al societăți din care facem parte. Fie că avem pe cineva din familie, fie că încă mai facem parte din sistemul educațional sau că am trecut de mult de această etapă, cu toții ne preocupăm de modurile în care mai este făcută educația în mod curent.

Cu toții evoluăm, timpurile se schimbă și de aceea este important ca tot ce ne înconjoară să fie în asentiment. Ce ne facem cu educația? Curricula este învechită, metodele de predare cu greu se adaptează la zilele noastre, iar mulți elevi sunt dezinteresați de „tocit” din cărți, manuale și doresc ca școala să fie mai apropiată era supra-tehnologizată în care ei s-au născut.

Noile metode de învățare

Se pare că da, încet se văd obiceiurile noi. Aici am în vedere proiecte precum Digitaliada, un program de educație digitală care își propune încurajarea folosirii tehnologiei pentru îmbunătățirea performanței școlare a elevilor.

Acest proiect s-a desfășurat pentru prima oară în anul școlar 2016 – 2017, iar 10 școli din mediul rural au fost tehnologizate, mai exact au fost dotate cu un laborator digital, un set de aplicații și jocuri digitale gratuite. De asemenea, profesorii implicați au avut nevoie de training, alte planuri de lecție și suport tehnic. Elevii de gimnaziu din cele 10 școli, au învățat matematică și TIC (Tehnologia Informației și a Comunicațiilor).

Organizatorii Digitaliadei promit extinderea proiectului în următorii ani, astfel că pentru anul școlar care începe în septembrie s-a dublat numărul instituțiilor gimnaziale din rural care vor fi „digitalizați”.

Cine se califică pentru Digitaliadă?

Ei bine, școlile din mediul rural sunt vizate de acest proiect și pe bună dreptate acolo este nevoie de o implicare mai mare, din partea mai multor actori, pentru a se observa diferențe. De asemenea, este nevoie și multe investiții. Cel mai concludent motiv pentru alegerea școlilor din rural sunt rezultatele la Evaluarea Națională, unde se observă destul de clar discrepanța dintre elevii din orașe și cei de la sate.

Școliile au fost  înscrise în concurs în perioada mai – iunie 2017, iar până la sfârșitul lunii iulie se încheie procesul de selecție și interviurile de teren. Metodologia pentru înscrierea școlilor o găsiți AICI.

Conform datelor oferite de organizatori, în urma primei sesiuni a proiectului se pot număra aproximativ 1000 de copii au acces direct la programe de educație digitală în timpul orelor de matematică și TIC, training pentru 30 de profesori, 10 laptopuri, 10 videoproiectoare și echipamente suport donate pentru activitatea la clasă, 60 de planuri de lecție pentru matematică, dar și manuale transformate în metode de învățare digitale.

Digitaliada este derulată prin Fundația Orange și implementat de Asociația Actori Europeni, Asociația Cartea Daliei, Asociația Societatea Online și Fundația Noi Orizonturi. Proiectul Digitaliada se desfășoară cu sprijinul Ministerului Educației Naționale.

Este important de menționat că oricine este interesant poate folosi platforma, pe care o găsiți AICI , pentru a se bucura de conținutul educațional care poate fi accesat.

Cu toții putem ajuta

Nu în ultimul rând, cu toții putem să fim de ajutor în crearea conținutului platformei. Se organizează și aici un concurs pentru materialele digitale care încurajează crearea de conținut original și open source care poate fi folosit într-un scop educațional.

Orice persoană, fie că este IT-ist, student, profesor poate să contribuie, condiția este să aibă peste 18 ani, iar materialele create să fie didactice și în format digital, iar cele mai originale idei sunt la rândul lor premiate.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.