Traiectoria aleasă de Aurel Vlaicu a fost străbătută pe data de 17 iunie 1910. În urma acestui eveniment, România devea a doua țară din lume, după Franța, care reușise să pună în funcțiune un avion.
Avionul „Vlaicu 1” fost brevetat de inventatorul său, cu mari emoții, sub denumirea de „Maşină de zburat cu corp în urmă de sageată”.
Dorind să perfecționeze aparatul de zbor, inginerul de geniu pune bazele unui al doilea avoin, renumitul „Vlaicu II”, cu care reușește performanța de a zbura în mai multe orașe și cu care, participă și în cadrul unor turnee internaționale, acolo unde își prezintă numeroasele invenții.
Aurel Vlaicu a reușit să folosească avionul chiar și în timpul războiului, reușind ca prin invențiile sale să participe la restaurarea siguranței naționale, prin îndeplinirea unor misiuni de observație aeriană.
De atunci, invențiile lui Vlaicu devin cunoscute pe plan mondial. În anul 1913, inventatorul român primește oferte din partea unei companii engleze, Marconi, pentru proiectarea unui avion mecanic cu două locuri. Așa a luat naștere „Vlaicu III”, primul avion funcțional din lume care putea avea un pasager și era construit în întregime din metal.
Sursă Foto: ziarullumina.ro
Comentariile sunt oprite pentru acest articol