4 mai 2024, 16:03

Macan: primul SUV complet electric de la Porsche

La zece ani de la lansare, Porsche Macan se îndreaptă spre cea de-a doua generație a modelului, acum în variantă complet electrică. Prin designul său progresiv și atemporal, performanțele caracteristice Porsche, autonomia extinsă și caracterul practic pentru utilizarea de zi cu zi, noul Macan 4 și noul Macan Turbo își propun să răspundă pe deplin cerințelor clienților Porsche care aleg un SUV.

„Obiectivul nostru pentru noul Macan, complet electric, este de a oferi cel mai sportiv model din segmentul său”, spune Jörg Kerner, vicepreședinte al liniei de produse Macan.

Porsche utilizează exclusiv cea mai recentă generație de motoare electrice PSM, cu excitație permanentă pe punțile față și spate, pentru a obține o eficiență excelentă și pentru a permite o reproductibilitate optimă a puterii.

Cifrele obținute indică performanțe E de primă clasă: în combinație cu Launch Control, Macan 4 produce până la 300 kW (408 CP) putere de supraalimentare, în timp ce Macan Turbo se poate lăuda cu până la 470 kW (639 CP). Cuplul maxim este de 650 și, respectiv, 1.130 Nm. Acest lucru garantează performanțe de conducere excelente. Macan 4 accelerează de pe loc până la 100 km/h în 5,1 secunde, în timp ce Macan Turbo are nevoie de doar 3,3 secunde. Cele două modele ating viteze maxime de 220 și, respectiv, 260 km/h.

Noua platformă Premium Electric cu arhitectură de 800 de volți

Motoarele electrice își extrag energia de la o baterie litiu-ion amplasată în partea inferioară a caroseriei, cu o capacitate brută de 100 kWh, din care până la 95 kWh pot fi utilizați în mod activ. Bateria HV este o componentă centrală a noii platforme Premium Platform Electric (PPE) cu arhitectură de 800 de volți, utilizată de Porsche pentru prima dată pe noul Macan.

Puterea de încărcare în curent continuu este de până la 270 kW. Bateria poate fi încărcată de la 10 la 80 % în aproximativ 21 de minute, la o stație de încărcare rapidă adecvată. La stațiile de încărcare de 400 de volți, un comutator de înaltă tensiune din baterie permite încărcarea în grup prin împărțirea efectivă a bateriei de 800 de volți în două baterii, fiecare cu o tensiune nominală de 400 de volți. Acest lucru permite o încărcare eficientă, fără un amplificator HV suplimentar, la o putere de până la 135 kW. Încărcarea în curent alternativ, la o putere de până la 11 kW, este posibilă la stațiile pentru uz casnic.

Până la 240 kW de energie pot fi recuperați prin intermediul motoarelor electrice în timpul mersului. Cutia de alimentare integrată (IPB) contribuie, de asemenea, la eficiența noilor modele Macan, economisind în același timp greutate și spațiu. IPB-ul inovator și compact combină trei componente – încărcătorul de curent alternativ de la bord, încălzitorul de înaltă tensiune și convertorul DC/DC. Autonomia WLTP mixtă este de până la 613 km la Macan 4 și de până la 591 km la Macan Turbo.

Aerodinamică activă și pasivă, pentru o autonomie mai mare

Porsche combină ADN-ul său de design cu o aerodinamică optimizată pentru autonomie. Datorită sistemului Porsche Active Aerodynamics (PAA), cu elemente active și pasive și un coeficient de rezistență la înaintare de 0,25, noul Macan este unul dintre cele mai aerodinamice SUV-uri de pe piață – cu efecte pozitive asupra autonomiei și consumului de energie. Sistemul PAA include spoilerul spate adaptiv, clapete de răcire active pe prizele de aer frontale și capace flexibile pe partea inferioară a caroseriei, care e complet etanșă. Gurile de ventilație de sub modulul farurilor și partea frontală coborâtă optimizează fluxul de aer. În partea din spate, marginile laterale și difuzorul cu lamele asigură eficiența aerodinamică.

Două compartimente pentru bagaje și spațiu interior mărit

Noul Macan este un SUV orientat spre performanță, cu un caracter practic pentru utilizarea zilnică, dotări de înaltă calitate și o configurație spațioasă. Electrificarea a dus la creșterea spațiului pentru bagaje a modelului Macan.

În funcție de model și de echipamentele montate, capacitatea din spatele banchetei pentru pasageri este de până la 540 de litri (modul cargo). În plus, există „frunk”, un al doilea compartiment pentru bagaje cu o capacitate de 84 de litri – cu 127 de litri mai mult decât la modelul anterior, situat sub capotă. Dacă spătarul banchetei din spate este rabatat complet, capacitatea portbagajului din spate crește până la 1.348 de litri. Capacitatea maximă de remorcare de 2.000 kg completează calitățile extrem de practice ale noului Macan.

Head Up Display cu realitate augumentată

Noul Macan este echipat cu conceptul de afișare și operare de ultimă generație, cu până la trei ecrane, inclusiv instrumentarul de bord de 12,6 inch, cu design curbat, de sine-stătător, și ecranul central de 10,9 inch.

Pentru prima dată, pasagerul poate, de asemenea, să vizualizeze informații, să ajusteze setările sistemului de infotainment sau să transmită conținut video, în timp ce mașina este condusă, prin intermediul propriului ecran opțional, de 10,9 inchi. Pentru prima dată, Porsche Driver Experience include, de asemenea, un head-up display cu tehnologie de realitate augmentată. Elementele virtuale, cum ar fi săgețile de navigație, sunt integrate vizual fără probleme în lumea reală. Imaginea apare șoferului la o distanță de 10 metri și corespunde dimensiunii unui ecran de 87 de inch.

Sistemul de infotainment de nouă generație se bazează pe sistemul de operare Android Automotive OS. Sistemul standard Porsche Communication Management (PCM) din noul Macan duce performanța de procesare la un nou nivel. De exemplu, asistentul vocal „Hey Porsche” sugerează rute, inclusiv opriri pentru încărcare, cu o viteză fulgerătoare. În noul Porsche App Centre, pasagerii pot accesa direct aplicațiile populare de la furnizori terți și le pot instala direct în noul Macan.

Date tehnice

Macan 4
Consumul de energie electrică mixt: 17,9 – 21,1 kWh/100 km (WLTP); emisii de CO2 mixte: 0 g/km (WLTP); autonomie electrică mixtă: 516 – 613 km; autonomie electrică în oraș: 665 – 784 km
Macan Turbo
Consumul de energie electrică mixt: 18,8 – 20,7 kWh/100 km (WLTP); emisii de CO2 mixte: 0 g/km (WLTP); autonomie electrică mixtă: 518 – 591 km; autonomie electrică în oraș: 670 – 765 km

 


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol