29 martie 2024, 11:01

Meta dezvăluie o mănușă tactilă pentru realitatea virtuală

Compania Meta (fostă Facebook) lucrează de șapte ani la unul dintre cele mai ambițioase proiecte de până acum: o mănușă „haptică” ce reproduce senzații precum apucarea unui obiect sau trecerea mâinii de-a lungul unei suprafețe.

La un nivel simplificat, prototipul este o mănușă căptușită cu aproximativ 15 plăcuțe din plastic gonflabile. Tampoanele sunt aranjate astfel încât să se potrivească de-a lungul palmei purtătorului, pe partea inferioară a degetelor și pe vârful degetelor. Mănușa acționează ca un controller de realitate virtuală (VR). Spatele are mici markeri albi care permit camerelor să urmărească modul în care degetele se mișcă prin spațiu și are senzori interni care surprind modul în care degetele purtătorului se îndoaie.

Când îți pui mănușa și intri într-o experiență VR sau de realitate augmentată (AR), un sistem de control sofisticat reglează nivelul de umflare, creând presiune asupra diferitelor părți ale mâinii tale. Dacă atingi un obiect virtual cu vârful degetelor, vei simți senzația acelui obiect apăsând în piele. Dacă prinzi un articol virtual, tampoanele cu aer se vor rigidiza, creând o senzație de rezistență. Aceste senzații funcționează alături de indicii vizuale și audio, pentru a produce iluzia atingerii fizice.


Citește și:
Gripit este mănușa inteligentă care îmbunătățește abilitățile biofizice ale practicanților de parkour (FOTO și VIDEO)


Meta este gata să comercializeze mănușile haptice în masă, în timp ce majoritatea producătorilor de dispozitive haptice vând produse specializate pentru instituții militare, industriale sau academice. Meta produce sistemul Quest VR orientat spre consumator și investește miliarde de dolari pentru construirea unui „metavers” care integrează VR și AR.


Citește și:
Despre metavers: nu Facebook l-a inventat, iar piața e deja aglomerată


În acest moment, mănușile pot oferi o senzație a contururilor obiectelor, dar nu distincții fine între suprafețe; se bazează în schimb pe puterea sugestivă a sunetului și a imaginilor. Mănușile au nevoie de o reducere dramatică a dimensiunii. Prototipul creat de Meta este mai fin decât Nintendo Power Glove din anii ’90, de exemplu. Dispozitivul trebuie să fie suficient de ușor pentru ca oamenii să simtă că pot interacționa în mod normal atât cu lumea reală, cât și cu cea virtuală și trebuie să funcționeze complet fără fir, în loc să se bazeze pe o legătură prin cablu, așa cum este acum.

Foto: The Verge


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol