27 aprilie 2024, 0:30

Psiholog: Cele 9 semne că elevii și copiii de grădiniță au nevoie de ajutor în această perioadă

De o săptămână ne confruntăm cu toții cu termenul înfricoșător de ”război”. În viețile noastre a reapărut spaima, cu atât mai mult cu cât persistă întrebarea: ne vizează și pe noi? Până să știm dacă vom fi ținte directe, ne confruntăm cu o problemă concretă, pe care trebuie să o gestionăm: refugiații. În special femei și copii. Imaginile și informațiile curg de la toate mijloacele de informare în masă, iar de ele au parte și copii, și adulți.

„Este responsabilitatea noastră, a adulților, să ne păstrăm echilibrul și să le fim sprijin copiilor noștri, care aud, înțeleg și li se poate face foarte frică”, transmite psihologul Domnica Petrovai, în contextul în care „de o săptămână, războiul, deși în plină desfășurare în țara vecină, ne-a acaparat gândurile, discuțiile și, în unele cazuri, și viața.”

Compania pe care a fondat-o, Mind Education, a publicat o serie de sfaturi pentru părinți și profesori, cu scopul de a le furniza acestora instrumentele necesare pentru a identifica dacă cei mici au nevoie de ajutor și cum anume să reacționeze în contextul istoric pe care îl traversăm.

Psihoterapeuții au identificat 9 semne prin care părinții și profesorii pot sesiza dacă elevii și copiii de grădiniță au nevoie de sprijin în această perioadă.

Un semn poate fi reprezentat de faptul că elevii / copiii de grădiniță sunt foarte iritați. Ei pot avea episoade zilnice de furie sau acestea se repetă de mai multe ori pe zi. Un alt indiciu se referă la evitarea lor de a desfășura activități care, în mod normal, le aduceau bucurie și caută refugiul în ecrane.

Episoadele de tristețe și îngrijorare prelungite sunt alte schimbări pe care părinții le pot observa la cei mici.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol