Pandemia face ca angajatul român să aibă tot mai multe probleme. Modalitatea de lucru, dezorganizarea, supraîncărcarea și sarcinile în afara ariei de competențe – iată câteva dintre motivele pentru care românii sunt din ce în ce mai stresați.
Nivelul de stres s-a dublat în timpul pandemiei de coronavirus pentru unul din patru angajaţi români, iar 30% dintre ei au ajuns deja la epuizare, arată un comunicat BestJobs.
Astfel, peste 70% dintre angajaţii români care au participat la un sondaj efectuat de platforma de recrutare BestJobs afirmă că nivelul de stres la locul de muncă a crescut de la începerea pandemiei de coronavirus. Mai mult de un sfert dintre aceştia apreciază că nivelul de stres s-a dublat.
Românii sunt din ce în ce mai stresați. 30% au ajuns la burnout
După 10 luni de pandemie, copleşiţi de sarcini la serviciu, teamă, incertitudine şi izolare socială, aproape 30% dintre respondenţi admit că deja au ajuns la burnout.
Oboseala resimţită în urma unui program solicitant îi face pe alţi aproape 20% dintre angajaţi să creadă că în cel mult o jumătate de an vor ajunge la epuizare, dacă stresul se va menţine la acelaşi nivel. În timp ce aproape 16% estimează că vor ajunge la epuizare în cel mult un an.
Motivele?
Mediul de lucru dezorganizat şi haotic (31,6%), supraîncărcarea (26,6%) şi noile responsabilităţi care ies din aria lor de competenţe (24,6%) reprezintă principalii trei factori de stres invocaţi de angajaţi.
Alţi 23,8% dintre respondenţi explică stresul ridicat prin faptul că nu găsesc un echilibru între viaţa personală şi cea profesională. Iar 21% sunt stresaţi pentru că sunt nevoiţi să preia din responsabilităţile colegilor.
Alţi factori de stres importanţi sunt tergiversarea deciziilor importante de către superiorii direcţi (15,6%) sau posibilitatea pierderii jobului (14,8%). Lipsa interacţiunii directe cu colegii şi managerul direct (13,7%) sau timpul mult prea mare alocat meeting-urilor online (8,6%) sunt și ele pe listă.
„Vestea bună este că observăm deja tot mai multe companii care îşi dau seama că nivelul de implicare şi de satisfacţie al angajaţilor a avut de suferit în contextul actual şi încep să adopte noi măsuri care vin să repare dezechilibrul care s-a creat”, declară Ana Visian, Marketing Manager la BestJobs.
Un rezultat neaşteptat în contextul crizei actuale este intenţia declarată de peste jumătate (56,3%) dintre respondenţii studiului BestJobs de a lua în calcul o schimbare de job în următoarele 6 luni.
Sondajul BestJobs a fost efectuat în perioada 20 noiembrie – 5 decembrie, pe un eşantion de 1.421 de utilizatori de internet.
Comentariile sunt oprite pentru acest articol