1 mai 2024, 3:44

Start-up-urile din domeniul telemedicinei monetizează dezinformarea și datele dumneavoastră

Chiar dacă lumea revine la normal după pandemia de Covid-19, cercetările au arătat că tot mai mulți oameni își iau asistența medicală în propriile mâini. Internetul este varianta cea mai frecventă a modului în care o fac.

Companiile de telesănătate care furnizează medicamente direct consumatorilor și servicii conexe și-au văzut profiturile crescând rapid în timpul pandemiei, dar chiar dacă vizitele medicale în persoană au devenit din nou norma, aceste companii au continuat să prospere.

”Bunăstare” online

În SUA, spre exemplu, o serie de companii de telesănătate tinde să se concentreze pe problemele de „bunăstare” comune în rândul persoanelor între 20 și 30 de ani: companii precum Cerebral, Hims & Hers, Keeps și Mindbloom oferă o cale rapidă către medicamente prescrise pentru anxietate, depresie, sănătatea sexuală și problemele legate de piele. De asemenea, tind să prezinte o estetică elegantă, prietenoasă cu Instagram, scrie codastory.com.

În primul rând, companiile de telemedicină digitală profită de pe urma dezinformării și a vânzării directe către consumatori a medicamentelor, ceea ce expune pacienții la riscuri. spre deosebire de furnizorii tradiționali de servicii medicale, aceste companii funcționează fără aceeași supraveghere din punct de vedere reglementar.

Aceștia adoptă deseori limbajul de telemedicină folosit de furnizorii de servicii medicale consacrați, creând impresia că acordă prioritate bunăstării pacienților.

Obiectivul este maximizarea profitului, nu starea pacientului

Cu toate acestea, obiectivul principal al acestora este maximizarea profiturilor.

Aceste companii ocolesc clinicienii și furnizează medicamente direct pacienților, cu prescriptori care răspund în fața companiei de telemedicină și nu a unei instituții medicale.

Această lipsă de reglementare generează îngrijorări cu privire la siguranța și caracterul adecvat al medicamentelor prescrise și la potențialele riscuri pentru sănătatea pacienților.

„Companiile de acest tip schimbă așteptările oamenilor în ceea ce privește asistența medicală”, a declarat Keith Porcaro, care cercetează dreptul și tehnologia la Universitatea Duke.

„Persoanele care apelează la astfel de servicii, în special când vine vorba de cele de sănătate mintală sau de tratare a dependenței, sunt vulnerabile”, adaugă expertul. Și nu sunt vulnerabile doar la dezinformare, a mai adăugat ei: „Sunt vulnerabile la daune reale”.

Telesănătate reală și telesănătate falsă

În ochii dr. Adrianne Fugh-Berman, cercetător în farmacologie la Universitatea Georgetown, „există telesănătate reală și telesănătate falsă”. Telesănătatea reală, a explicat ea, a fost un atu în cele mai grave perioade ale pandemiei. Și de ani de zile, a ajutat persoanele cu mobilitate redusă, sau cei care locuiesc în locuri îndepărtate, să aibă acces la medici specialiști care tind să lucreze în spitalele mari din oraș.

Dar apoi există echipamente false de telesănătate, pe care Fgh-Berman le-a descris drept „companii care ocolesc cu adevărat clinicienii pentru a furniza medicamente pacienților”.

Deși este rar, multe dintre antidepresivele prescrise de aceste companii pot provoca sindromul serotoninergic , un răspuns grav și potențial fatal. Medicamentul pentru anxietate propranolol, descris de Hims & Hers ca un medicament care vă poate ajuta să obțineți „un angajament de vorbire în public, un interviu sau o audiție”, poate declanșa atacuri de astm pentru persoanele cu boală. Anul trecut, Bloomberg a investigat compania de telesănătate Cerebral, care se concentrează pe tratamentul de sănătate mintală, și a constatat că pacienților li s-au prescris medicamente care au dus la complicații și chiar la deces din cauza supradozelor. Pe scurt, riscurile reale pentru sănătate pe care aceste companii le-ar putea prezenta pentru consumatori sunt reale.

Colectare semnificativă de date personale

Pe lângă promovarea dezinformării, aceste companii de telemedicină colectează, de asemenea, cantități semnificative de date despre clienți.

Ce se întâmplă cu datele dvs. după ce sunt colectate? Cercetătorii au arătat că pot fi cumpărate și vândute de brokerii de date. Anul trecut, The Markup a raportat că informațiile private despre medicamentele prescrise prin intermediul serviciilor de telesănătate (Hims & Hers s-au numărat printre cele pe care le-au testat) au fost partajate cu companii Big Tech precum Meta, Google și Snapchat. Aceste date sunt adesea folosite pentru a îmbunătăți direcționarea anunțurilor și pentru a determina clienții să cumpere și mai multe produse sau servicii pe baza obiceiurilor lor de navigare. Dar ar putea fi folosite sau abuzate și în alte moduri.

Datele colectate pot fi partajate cu brokeri terți și utilizate pentru publicitate direcționată, ceea ce poate compromite confidențialitatea și securitatea.

Ocolind rutele tradiționale de asistență medicală în favoarea celor cu scop de profit pur, companiile nou-înființate ar putea face consumatorii mai vulnerabili la dezinformarea medicală. Influențați de o mișcare de auto-îngrijire în creștere, care a popularizat ideea că „omul își cunoaște cel mai bine situația”, consumatorii apelează din ce în ce mai mult la aceste companii.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol