23 aprilie 2024, 21:55

Dintre români, 9% cumpără online de mai multe ori pe zi (studiu)

Peste 92% dintre cumpărătorii din 19 piețe europene spun că fac cumpărături online cel puțin o dată pe an. RetailX a chestionat 9.600 de persoane din 19 piețe europene despre obiceiurile lor de cumpărături online. Anchetele au fost efectuate între lunile martie și mai 2021.

În România, 2% dintre cumpărători nu cumpără niciodată online, iar 41% o fac mai mult de o dată pe lună, urmat de 27% care cumpără mai mult de o dată pe săptămână și 9% cumpără mai mult de o dată pe zi.

În Franța, 3% nu cumpără niciodată online și 25% o fac mai mult de o dată pe săptămână. Aproximativ 16% cumpără online mai mult de o dată la trei luni, iar 3% spun că cumpără mai mult de o dată pe zi.

În fiecare piață chestionată, nouă din zece cumpărători spun că ei cumpără online într-o oarecare măsură. La extreme, puțin peste 1% din 500 de respondenți suedezi afirmă că nu fac niciodată cumpărături online. În Irlanda, 2% din 400 de cumpărători nu cumpără niciodată online, dar în Germania, 7% din 750 de respondenți spun că nu cumpără niciodată online.

În majoritatea piețelor, cel mai mare grup de respondenți cumpără online mai mult de o dată pe lună, deși în Marea Britanie, aceeași proporție cumpără online o dată pe săptămână. În Marea Britanie, 3% din o mie de cumpărători chestionați nu fac niciodată cumpărături online, dar cele mai mari grupuri fac acest lucru mai mult de o dată pe săptămână (32%). Aproximativ 10% spun că fac cumpărături online de mai multe ori pe zi.

Când cumpărătorii au fost întrebați cum se vor schimba obiceiurile lor de cumpărare după pandemia Covid-19, au spus că vor rămâne aceleași. Doar în Portugalia, cumpărătorii au spus că vor cumpăra mai puțin online.

De ce cumpără oamenii online?

  • Confortul este cel mai mare motor de comerț electronic din aproape fiecare piață, mai ales în Spania, unde 79% au spus că acesta este cel mai important motiv pentru care fac cumpărături online.
  • Tot confortul a fost menționat în:
    • România (62%)
    • Suedia (76%)
    • Irlanda (74%)
    • Franța (73%)
    • Italia (69%)
    • Finlanda (66%)
    • Marea Britanie (62%).
  • Prețul: în Norvegia, (67%) și Germania (55%).

 

În România, prețul (61%) este citat mai des decât opțiunile de livrare la alegere (50%) și recenziile (17%).


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol