26 aprilie 2024, 6:57

Studiu: Românii cred că alimentele autohtone sunt net superioare celor produse în afara țării

Pentru 47% dintre românii din mediul urban originea sau țara producătoare este relevantă în alegerea produselor pe care le achiziționează. Pentru persoanele peste 45 de ani aceasta este semnificativ mai importantă (65%). Mai mult decât atât, două treimi dintre respondenți declară că verifică originea produselor în magazin, înainte de achiziționare.

În urma rezultatelor studiului realizat de Reveal Marketing Research, se poate observa că produsele românești sunt preferate într-o măsură semnificativă celor importate. Românii consideră legumele și fructele cea mai bună categorie de produse românești, cu 23% dintre respondenți considerând acestea ca fiind de cea mai bună calitate. Vinul este considerat cel mai de calitate produs românesc de 16% dintre români, iar apa îmbuteliată de 12%.

Produsele românești de o calitate superioară celor importate sunt considerate a fi cele alimentare. 97% dintre români consideră lactatele românești ca fiind mai bune calitativ decât cele străine. Valori asemănătoare întâlnim pentru carne (96%), legume și fructe (96%), apa îmbuteliată (96%), dar și pentru produsele de bază (făină, ulei etc) (94%) și produsele de patiserie (94%).

Pe de cealaltă parte, românii consideră într-o proporție semnificativă (77%) că automobilele produse în afara țării sunt de o calitate superioară celor românești. Aceeași situație o întâlnim și în cazul articolelor vestimentare, pentru care 55% dintre români consideră că cele importate sunt mai calitative decât cele produse în România.

Pentru tinerii între 18 și 24 de ani se observă o tendință marginală de a considera produsele din afara țării ca fiind mai bune calitativ decât cele românești, în particular pentru categoriile de produse non-alimentare (diferența ponderată este de 10% în medie pentru toate categoriile măsurate).

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 24-25.11.2022 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban. Mărimea eșantionului a fost de 1003 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol