27 aprilie 2024, 19:19

The Guardian: UNESCO recomandă interzicerea telefoanelor mobile în școli

Telefoanele mobile, tabletele şi ceasurile inteligente vor fi interzise în mare parte în sălile de cursuri din Ţările de Jos începând de la 1 ianuarie 2024.

Smartphone-urile, o sursă importantă a întreruperii atenției în timpul cursurilor, ar trebui interzise în clase, pentru a îmbunătăți învățarea și pentru a-i proteja pe copii de hărțuire în mediul online, recomandă UNESCO, agenția ONU pentru educație, știință și cultură.

Există dovezi că utilizarea excesivă a telefonului mobil este legată de performanța educațională redusă și și că timpul îndelungat petrecut în fața ecranului are un efect negativ asupra stabilității emoționale a copiilor, amintește agenția, citată de The Guardian.

Tehnologia digitală în ansamblu, inclusiv inteligența artificială, ar trebui să fie subordonată „viziunii centrate pe om” a educației și nicidecum să nu înlocuiască interacțiunea față în față cu profesorii.

Agenția îndeamnă factorii de decizie să nu neglijeze „dimensiunea socială” a educației, predarea față în față.

„Revoluția digitală deține un potențial incomensurabil dar, așa cum au fost exprimate avertismente cu privire la modul în care ar trebui să fie reglementată aceasta în societate, trebuie acordată o atenție similară modului în care este utilizată în educație”, a declarat directorul general al UNESCO, Audrey Azoulay.

„Folosirea sa trebuie să fie pentru experiențe de învățare îmbunătățite și pentru bunăstarea elevilor și profesorilor, nu în detrimentul acestora. Păstrați în primul rând nevoile cursantului și sprijiniți profesorii. Conexiunile online nu înlocuiesc interacțiunea umană,” a adăugat șefa UNESCO.

Studii care demonstrează că tehnologia digitală aduce beneficii reale în educație

Există foarte puține studii serioase care să demonstreze că tehnologia digitală aduce beneficii reale în educație, potrivit raportului Global Education Monitor al Unesco pentru anul 2023. O mare parte din studiile efectuate în acest domeniu sunt finanțate de companii private care încearcă să își vândă produsele educaționale. Influența pe care aceste firme o au asupra legilor educației la nivel mondial provoacă „îngrijorări”, potrivit raportului.

Franța a interzis în 2018 utilizarea telefoanelor mobile în sala de clasă, în ciclul primar și gimnazial. În cazul adolescenților de 15 ani și peste care urmează liceul, decizia a rămas la nivelul unităților de învățământ.

Peste 90% dintre tinerii francezi cu vârste între 12 și 17 ani dețin telefoane mobile.

În Finlanda, interdicția face parte din măsurile gândite pentru a opri scăderea performanțelor
Finlanda, cunoscută anterior pentru performanța sa puternică la testele de aptitudini școlare PISA, dorește să inverseze tendința actuală și să promoveze un mediu de învățare favorabil concentrării, prin adoptarea unei legi ce interzice telefoanele mobile în școli.

Pentru a rezolva acest lucru, guvernul finlandez a anunțat la sfârșitul lunii iunie că va lua măsuri pentru a aborda problema rezultatelor educaționale în cădere și a promis o finanțare suplimentară de 200 de milioane euro pentru educația de bază, asfel încât să se asigura că elevii dobândesc abilitățile de bază în citit, scris și matematică.

Banii nu sunt suficienți, potrivit guvernului finlandez, care acum vrea să vizeze și telefoanele mobile ale studenților.

„Guvernul va consolida competențele profesorilor și directorilor de a interveni în activitățile ce perturbă predarea în timpul orelor de școală”, a anunțat guvernul finlandez, citat de Euractiv. „Vom face modificările legislative necesare pentru a permite restricții mai eficiente în cazuri precum utilizarea dispozitivelor mobile în timpul zilei de școală, astfel încât elevii și studenții să se poată concentra mai bine pe predare”, a promis Guvernul finlandez.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol