23 iunie 2024, 19:55

DOUĂ MILIOANE de mașini Tesla vor fi rechemate în service

Compania Tesla trebuie să recheme peste două milioane de vehicule în Statele Unite, după ce autoritatea națională pentru siguranța traficului a făcut investigații la sistemul de atenționare a șoferilor, pentru mașinile cu pilot automat activat. Tesla nu a spus dacă va face rechemări și în afara Statelor Unite.

Practic, este vorba despre modul în care cel aflat la volan este ținut tot timpul atent.

Sistemele Tesla preiau complet controlul maşinii, acceleraţie, frânare şi schimbarea de bandă și direcție, iar șoferul trebuie doar din când în când să facă o manevră, mai mult simbolică. Numai că, acum doi ani au avut loc mai multe accidente din cauza unor conducători neatenți, iar programul de pilot automat a avut erori.

Compania a actualizat de atunci programul și nu este de acord cu rezultatele anchetei autorităților americane, dar afirmă că vă implementa măsuri de siguranță suplimentare, prin care șoferul să nu poată abuza de sistemele electronice.

Rechemarea vizează modele Tesla 3, S, X și Y fabricate între 2012 și 2023 și urmează unei investigații de doi ani asupra accidentelor care au avut loc atunci când funcția Autopilot era în uz. Tesla a transmis că va trimite o actualizare de software “over the air” pentru a remedia problema.

Update-ul de software va limita folosirea funcției Autopilot în cazul în care șoferul nu demonstrează că este pregătit să preia imediat controlul mașinii în timp ce funcția este activă. Administrația pentru Siguranța Traficului Rutier din SUA a ajuns la concluzia că sistemul Autopilot nu are suficiente filtre de control pentru a preveni folosirea sa abuzivă de către șofer. Administrația a anchetat, timp de doi ani, peste o mie de incidente în care au fost implicate mașinile echipate cu tehnologia de asistență a șoferului.

Tesla și-a apărat în repetate rânduri sistemul de asistență a șoferului, pe care l-a introdus pe vehiculele construite încă de la finalul anului 2014, explică WSJ. În manualul de utilizare, producătorul specifica că tehnologia este destinată folosirii pe autostrăzi și pe drumuri cu acces limitat, de către un șofer care este gata să preia oricând controlul mașinii. Autopilot este menit să ajute la direcție, accelerare și frânare dar, în ciuda numelui, mașina încă necesită intervenția și asistența șoferului, explică BBC. În spațiul public, însă, a promovat ideea că funcțiile de asistență permit autoturismului să ia în siguranță majoritatea deciziilor, chiar și pe alte categorii de drumuri.

În urmă cu două zile, The Washington Post a publicat o investigație în care a arătat că, în cel puțin opt accidente grave, unele cu victime, funcția Autopilot nu ar fi trebuit să fie activată.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol