CITIRE

Alimente recomandate în anotimpurile răcoroase

Alimente recomandate în anotimpurile răcoroase

Toamna și iarna frigul, ploile, vântul și temperaturile scăzute ne pun la încercare imunitatea. Pentru a ajuta la întărirea acesteia este recomandat consumul de legume cu conținut ridicat în vitamina A și vitamina C.

Sursă imagine: familynaturopathicclinic.com

„Legumele minune” în anotimpul rece sunt: cartofii dulci, dovleacul, dovleceii, păstărnacul, lintea, fasolea, mazărea, orezul brun și cerealele cu orz sau ovăz. Datorită proprietăților antivirale și antifungice, usturoiul este o altă legumă care ar trebui consumată frecvent în aceasta perioadă. Toate alimentele enumerate mai sus constituie o dietă perfectă de iarnă deoarece au un conținut scăzut de grăsimi, dar cantități semnificative de proteine, carbohidrați, fibre, vitamine și minerale.

Este important ca alimentele care asigură necesarul de carbohidrați să aibă un index glicemic (IG) mic. Acest indice măsoară creșterea volumului de zahăr din sânge după servirea mesei. O creștere prea rapidă înseamnă că pancreasul trebuie să producă cantități mari de insulină – aceasta conducând la slăbirea sistemului imunitar.

Sursă imagine: healthgram.com

Astfel, se recomandă să se consume alimente cu un indice glicemic scăzut și cu puțin amidon sau zahăr. Alimentele recomandate sunt: migdale, fistic, nuci, sparanghel, coacăze, broccoli, varză, conopidă, țelină, castraveți, alune de pădure, praz, ceapă (uscată sau verde), ciuperci, măsline, salată, ștevie, spanac, ardei (gras, rosu, iute), fructe de mare și condimente și mirodenii.

Cum ne ferim de gripă și răceală?

Sursă imagine: shutterstock.com

Gripa și răceala sunt două dintre cele mai frecvente afecțiuni din sezonul rece. Opțiunile alimentare pentru reducerea riscului apariției acestor boli sunt:
– fierul, pe care îl găsești în carne, fasole, linte;
– zincul, din lapte, alune, carne de curcan;
– vitamina A, din lapte, ouă, morcovi, spanac;
– vitamina E, regăsit în semințe, nuci, avocado;
– vitamina B6, pe care o găsești din plin în ton, banane, pui;
– vitamina B12, din pește, carne de vită, brânză.

O alimentație echilibrată este suficientă pentru a satisface nevoile energetice zilnice ale organismului.

Lichidele în timpul iernii

Sursă imagine: twimg.com

60% din organismul uman este apă. Menținerea acestui volum de lichid este esențial pentru bunăstarea organismului și pentru reducerea riscului de infecție. Pierderea a 2% din volumul total de apă conduce la deficiențe cognitive și la scăderea performanțelor fizice.
Prin urmare, o bună hidratare a organismului este la fel de importantă și iarna!

Antonia Iordan (foto) este nutriționist. A terminat un master de nutriție și remodelare corporală, iar după ce a devenit mamă – în urmă cu 4 ani – a pus mai bine în practică cele învățate în facultate. De 10 ani își conduce propriul business.

[Sursă imagine cover: kosovapress.com]


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.