26 aprilie 2024, 22:06

Cojocul Bihor mai bun decât cel Dior – Brandul românesc dorit în întreaga lume

Ultima colecție a celebrei companii franceze Christian Dior a fost o adevărată inspirație pentru lumea modei.

Cu ocazia aniversării a 70 de ani de existență, Dior a pornit o adevărată revoluție condusă de Maria Grazia Chiuri, prima femeie director artistic din istoria companiei, care și-a pus semnătura pe o colecție pe care am putea să o descriem, poate prea simplu, dar totuși reprezentativ –  feminism și multiculturalitate.

Au vrut să facă un dulap care încurajează individualitatea și libertatea de a ați exprima personalitatea, trăirile și poate chiar și cultura pentru că a purta cu adevărat o ținută înseamă ca aceasta să reflecte pe exterior ceea ce se ascunde în interiorul fiecăruia dintre noi. Mai mult de atât, compania a încercat o astfel de abordare deschisă la chic, dar sub forma unei declarații împotriva unei perspective îngustă a lumii.

„Noi trebuie să fim toți feminiști” – acesta este sloganul cu care Maria Grazia Chiuri a început reforma Dior pe care o vedem și acum, în ultimele colecții care sunt o combinație explozivă între stilul Rosie the Riveter și un fel de neo-folclor. Astfel, creațiile au fost realizate printr-un croi clasic cu aspect tradițional, îmbinat cu un denim japonez aproape milităresc, la care a mai fost adăugat un touch romantic prezent în inserțiile de catifea, în broderiile fine și accesorii.

Ce au în comun Bihorul cu Dior-ul?

Potriveala a făcut ca în colecția-simbol pentru moda actuală, să apară un element de pe plaiurile noastre mioritice. Așa cum am spus că ultimele creații marca Dior sunt o inspirație, se pare că și această inspirație vine de undeva. Mai precis, se pare că un element din ultima colecție este chiar cojocul binșenesc, cusut de mâinile dibace ale meștilor populari bihoreni care execută de secole, din moși, strămoși, această piesă vestimentară unicat în lume.

Nu e prima dată când designerii internaționali se inspiră din portul popular românesc

Găsirea surselor de inspirație în alte culturi nu este o noutate în rândul designerilor, dar punerea în vânzare a unei creații autohtone la un preț de aproximativ 30.000 de euro fără nici o mențiune privind originea piesei, a creat nemulțumire atât în rândul localnicilor din zona Beiușului, cât și a oamenilor din industria modei din România.

Pe lângă preț, diferența dintre cele două piese vestimentare o face tricolorul, care în cazul copiei lipsește de pe umerii cojocului.

Revolta care face moda

Așa se face că, revista românească de modă Beau Monde s-a hotărât să înceapă o campanie adresată mai ales publicului internațional, pentru a promova produse tradiționale românești și pentru a evidenția talentul creator și dibăcia meșterilor populari ce susțin cultura poporului nostru.

Bihor Couture se numește marca de îmbrăcăminte ce s-a născut din această dorință de recunoaștere dar și din dragoste pentru patrie și pentru frumos. Site-ul www.bihorcouture.com pune la vânzare mai multe creații autentice românești precum cojoace, cămăşi și costume complete, la preţuri ce încep de la 40 de euro.

Află povestea celor mai originali designeri și cei mai duri critici vestimentari care sunt gata să le zică „N-ai stil!” celor de la Dior.

 

 

 


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol