19 aprilie 2024, 4:55

Impactul pandemiei. Cum a influențat COVID 19 comportamentul de consum al românilor

Dacă vă întrebați care este legătura între pandemie și modificările în comportamentul de consum pe care le observați la voi, la noi, în ultimul timp, iată că un studiu de piață vine cu detalii.  Studiul Reveal Marketing Research a analizat comportamentul consumatorilor români în perioada august – septembrie în trei sectoare ale economiei: retail, bunuri de consum și bancar.

Conform acestui nou studiu care a acoperit mediul urban și mediul rural, față de anul precedent, au rămas loial brandului preferat 75% dintre respondenți.

Pe pe altă parte, pentru 6% dintre români, comportamentul s-a schimbat în această perioadă declarându-se mai puțin loiali față de mărcile preferate, iar 18% chiar mai loiali comparativ cu anul trecut.

“Pentru companii, este din ce în ce mai important să își analizeze în mod recurrent atitudinile consumatorilor cu brandul pentru a identifica din timp vulnerabilități.”, Marius Luican, CEO Reveal Marketing Research. 

Consumerismul în era Buy local 

Datele studiului Reveal Marketing Research au mai identificat trei tipuri de comportament în rândul consumatorilor care pot duce la modificarea comportamentului de consum. Cele trei tipuri de comportament au ca punct central gradul de loialitate al clienților, respectiv mai puțin loial/ă, la fel de loial/ă și mai loial/ă. Aceste trei tipuri de comportament evidențiează comportamentele în schimbare în noua realitate.

Sectorul retail este singurul cu o creștere netă a loialității în perioada 2020 – 2021 (în anul 2021 românii se declară cu 22% mai loiali comparativ cu anul 2020), în timp ce sectorul bunuri de consum a înregistrat cel mai mare procent al clienților loiali (75%).  Cu alte cuvinte, consumatorii sunt atrași de mărcile care arată empatie și susțin valorilor propriilor clienți.

Tinerii sunt cei mai vocali promotori ai brandurilor preferate

Tinerii cu vărste cuprinse între 18 și 34 de ani sunt cei mai vocali în ceea ce priveşte loialitatea față de toate cele trei segmente analizate, după cum urmează retail (32%), servicii bancare (20%) și bunurilor de consum (26%).

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.

Metodologia de realizare a studiului: 1013 interviuri CAWI (colectare online), eșantion reprezentativ la nivel național urban+rural, 18+, online users și patru mini focus – grupuri online. Perioada de colectare a datelor este august – septembrie.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol