16 aprilie 2024, 3:41

Insomnie? Iată câteva sfaturi

Stresul, lipsa de activitate fizică sau mesele luate mult prea târziu sunt doar câteva dintre motivele pentru care majoritatea oamenilor se confruntă cu lipsa de somn.

Situația devine una cu adevărat serioasă, însă, atunci când intră în scenă insomnia.

Deși cantitatea de somn necesară poate varia de la o persoană la alta, cei mai mulți dintre adulți au nevoie de cel puțin șapte ore de odihnă pe noapte.

Dacă tiparele de somn pe care le-ai experimentat îți afectează calitatea vieții, înseamnă că ai ajuns unde trebuie.

În rândurile de mai jos ți-am pregătit cele mai bune remedii împotriva insomniei care nu implică medicamente, pe care le poți aplica cu un efort minim.

Iată ce poți face pentru a dormi mai bine și mai mult în fiecare noapte.

Fă schimbări în dormitor

Și nu vorbim de redecorarea încăperii, ci de schimbări mult mai simple, la îndemâna oricui. În primul rând, scoate televizorul din această cameră. De fapt, niciun alt dispozitiv electronic nu-și are locul în dormitor, așa că mută-le pe toate în altă parte a casei. Inclusiv telefonul, pe care ai putea fi tentat să-ți petreci minute, dacă nu chiar ore bune, în loc să te odihnești. Lumina albastră pe care ecranele dispozitivelor electronice o emană inhibă eliberarea melatoninei în organism, hormon responsabil cu pregătirea corpului pentru somn.

Aerisește camera!

Aerisește bine camera înainte să adormi și păstrează o temperatură ideală pentru un somn sănătos, care nu ar trebui să depășească 18,5°C. Folosește doar lenjerii de pat pentru 2 persoane din bumbac, un material plăcut la atingere și ideal pentru ca pielea să nu se încingă pe parcursul nopții. Dacă nu ai găsit până acum un set care să se potrivească nevoilor tale, poți cumpăra lenjerii de pat la comandă de la cnchome.ro.

Atenție la lumină

Ideal ar fi să investești și într-un set de draperii opace, care să îți permită să adormi mai curând și să nu te trezești la prima rază de soare.

Practică un sport

Consumă-ți energia practicând un sport sau alege să te plimbi cu maximum o oră înainte de momentul la care ai vrea să adormi. Exercițiile fizice îți vor spori starea generală de sănătate, îți vor ridica starea de spirit, te vor ajuta la pierderea în greutate și, cel mai important, te vor ajuta să dormi mai bine. Studiile au arătat că cei care au practicat un sport pentru o perioadă relativ scurtă de timp au experimentat mai puține simptome de insomnie, dar au redus semnificativ și stările de anxietate.

E suficient să îți dedici măcar 20 de minute în fiecare zi pentru a face puțină mișcare, un efort departe de a fi imposibil.

Mergi la masaj

Cercetătorii au descoperit că masajul este un remediu excelent împotriva insomniei. Terapia prin masaj îmbunătățește calitatea somnului și disfuncția diurnă. De asemenea, aceasta poate reduce senzația de durere fizică, anxietatea și depresia.

Dacă masajul profesional nu este o opțiune pentru tine, îți poți ruga partenerul să te ajute cu o sesiune de relaxare sau, de ce nu, poți apela la măiestria propriilor tale mâini. În afară de decongestionarea mușchilor, masajul are efecte miraculoase din simplul motiv că mintea va reuși să se deconecteze de la rutina zilnică, fiind receptivă la senzația plăcută pe care un masaj o creează. Desigur, alege cu grijă uleiul sau crema de masaj, în cazul în care ești diagnosticat cu vreo alergie.

Meditează

E suficient să respiri conștient și lent preț de câteva minute pentru ca întreg organismul să ți se relaxeze și să-ți autoinduci senzația de somn. Meditația te va ajuta, în plus, să reduci stresul, să-ți îmbunătățești concentrarea și să-ți crești imunitatea. Vestea bună este că poți face acest lucru ori de câte ori dorești, pe parcursul întregii zile, când simți că gândurile încep să-ți alerge prea repede prin minte.

Așază-te într-o poziție comodă, care să-ți permită să-ți relaxezi toți mușchii, închide ochii și trage adânc aer în piept, până când simți că acesta a ajuns până în diafragmă. Lasă-l ușor să iasă înapoi, concentrându-te doar pe senzația pe care o lasă la nivelul nărilor tale. Repetă exercițiul de respirație și abandonează-te, pentru câteva minute, în senzația plăcută pe care acesta ți-o va crea. Fii sigur că această sesiune de meditație te va ajuta să adormi mai curând decât te-ai putea aștepta.

În cazul în care aceste metode nu dau rezultate nici la o săptămână după ce ai început să le aplici, îți recomandăm să iei legătura cu un medic, care te va ajuta cu sfaturi de specialitate și un tratament adecvat organismului tău.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol