20 aprilie 2024, 2:08

Următorul pas pe piața mașinilor electrice: încărcarea fără fir

Soluția Volvo

Volvo testează o nouă tehnologie de încărcare fără fir în mediul urban. Pe o perioadă de trei ani, o mică flotă de mașini Volvo XC40 Recharge va fi folosită ca taxiuri de către Cabonline, cel mai mare operator de taximetrie din regiunea nordică și va fi încărcată fără fir la stațiile din Göteborg (Suedia).

Stația de încărcare trimite energie prin suportul de încărcare, care este preluat de o unitate receptor din mașină. Pentru a alinia cu ușurință mașina cu suportul de încărcare, Volvo va folosi sistemul său de camere cu viziune de 360 de grade. Pentru mașinile XC40 Recharge complet electrice, puterea de încărcare wireless va fi mai mare de 40 kW, ceea ce face ca vitezele de încărcare să fie de aproximativ patru ori mai mari decât un încărcător cu fir de 11 kW AC și aproape la fel de rapide ca un încărcător rapid cu fir de 50 kW DC.

În total, mașinile Volvo vor fi folosite mai mult de 12 ore pe zi și vor parcurge 100.000 km pe an, ceea ce face, de asemenea, primul test de durabilitate al mașinilor Volvo complet electrice într-un scenariu de utilizare comercială.


Citește și:
Un nou concept de drum va încărca vehiculul electric în timp ce conduceți (VIDEO)


Încărcarea prin șosea

Primul sistem de drumuri electrice publice partajate din Statele Unite va fi construit în inima orașului Detroit. Firma a dezvoltat o platformă de încărcare ca serviciu (CaaS) care permite electrificarea rentabilă a vehiculelor publice, comerciale și autonome aflate în mișcare sau staționate pe drumul special echipat. Infrastructura de încărcare fără fir din Detroit va suporta diferite tipuri de vehicule, inclusiv vehicule autonome.

Compania derulează deja programe-pilot în Germania, Italia și Suedia și va crea o rețea de încărcare fără prize pentru 200 de autobuze din Tel Aviv.

Sistemul din Detroit este de așteptat să fie operațional până în 2023.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol