15 aprilie 2024, 18:10

Mersul pe jos, yoga, Tai chi, jogging. Depresia se poate ameliora și prin activități fizice

Conform unui nou studiu publicat în Jurnalul Medical Britanic, diverse forme de exerciții, cum ar fi mersul pe jos, joggingul, yoga, tai chi, exercițiile aerobice și antrenamentul de forță, au furnizat beneficii semnificative comparabile cu terapia în tratamentul depresiei.

Dr. Michael Noetel, principalul autor al studiului de la Universitatea Queensland din Australia, subliniază că depresia afectează între 10% și 25% din populație, iar doar jumătate dintre cei afectați primesc tratament.

Starea de bine

Gândul de a face exerciții poate părea descurajant, însă cercetarea arată că acestea pot fi esențiale pentru a-ți îmbunătăți starea de bine.

Studiul a analizat datele din 218 de studii, incluzând peste 14.000 de participanți, evidențiind beneficiile exercițiilor fizice în tratarea depresiei. Conform CNN, Dr. Adam Chekroud, profesor asistent de psihiatrie la Yale School of Medicine, afirmă că rezultatele se aliniază cu alte cercetări care evidențiază beneficiile exercițiilor fizice asupra sănătății mintale.

Multe persoane întâmpină dificultăți în găsirea motivației pentru a face exerciții fizice, iar depresia poate complica și mai mult acest proces. Conform analizei realizate de Noetel, stabilirea de obiective și urmărirea progresului nu oferă un sprijin semnificativ.

Fii blând cu viitorul tău!

” În schimb, cred că trebuie să ne încredem în înțelepciunea acumulată despre ceea ce funcționează” a menționat Noetel, subliniind importanța sprijinului și responsabilității. El sugerează că implicarea într-un grup de fitness, luarea unui antrenor sau plimbarea cu o persoană dragă pot sprijini continuarea activității fizice. În plus, făcând activitatea plăcută și atrăgătoare poate contribui la menținerea unei rutine regulate.

Indiferent dacă preferi exercițiile cu greutăți sau mersul pe jos, este crucial să transformi activitatea fizică într-o experiență plăcută pentru a o integra în rutina ta. „”Fii blând cu viitorul tău, făcând exercițiul cât mai ușor și atractiv posibil, cum ar fi să-ți iei o carte audio sau să încerci un curs la un studio de yoga” a recomandat Noetel.

Descoperirea bucuriei în timpul antrenamentelor poate consolida încrederea în capacitatea de a depăși obstacolele și poate contribui la menținerea unei rutine regulate, conform unui studiu din 2015 Autoperformanța versus plăcerea percepută ca predictori ai comportamentului de activitate fizică”.

Atunci când simți că este dificil, fii blând cu tine – uităm adesea cât de ușor viața ne poate împiedica să facem exerciții fizice. Prin urmare, stabilește-ți un plan de rezervă, ca și cum fericirea ta ar depinde de asta… pentru că așa este, a concluzionat Noetel.

Orice formă de exercițiu este mai bună decât deloc

Conform studiului, s-a observat că un volum mai mare de exerciții, cât și o intensitate crescută a antrenamentului sunt benefice, însă nu este necesar să începi antrenamentul ca un atlet profesionist.

„Nu a contat cât de mult s-au antrenat oamenii, fie în termeni de sesiuni sau de minute pe săptămână”, a afirmat Noetel. „De asemenea, nu a fost importantă durata totală a programului de exerciții.” El a subliniat că intensitatea exercițiilor a avut cel mai mare impact, dar chiar și mersul pe jos a avut un efect benefic.

Noetel a sugerat adăugarea unor provocări pentru a obține rezultate mai semnificative. La început, am considerat că cei afectați de depresie ar putea avea nevoie să abordeze treptat exercițiile. Cu toate acestea, am descoperit că un plan bine definit, cu obiective clare de a te stimula, măcar într-o mică măsură, este mult mai benefic, a explicat el.

Rezultatele cercetării susțin că este indicat să includem activitățile fizice în tratarea depresiei, alături de alte metode de intervenție, precum terapia și tratamentele medicamentoase.

 


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol