27 aprilie 2024, 5:38

Polițiștii americani pun muzică în timpul confruntărilor. Iată cum folosesc în avantajul lor dreptul de autor

În cel puțin trei cazuri diferite, polițiștii din Beverly Hills au pus muzică pe telefon, în timp ce se confruntau cu activiști. Astfel, dacă cei din urmă ar fi încărcat înregistrările pe platforme online, clipurile ar fi fost blocate, din cauză că pe fundal era muzică protejată prin dreptul de autor. Având în vedere că aceste situații s-au tot repetat, se pare că este o tactică folosită constant.

Nick Simmons și Adam Holland, cercetători la baza de date Lumen, care studiază dreptul de autor pe rețelele sociale, au remarcat anul trecut că muzica din videoclipurile filmate la protestele Black Lives Matter (BLM) a dus în mod repetat la eliminarea clipurilor de pe site-urile de socializare.

„Oamenii legii, sau într-adevăr oricine are orice convingere ideologică, trebuie doar să se asigure că sunetul protejat prin drepturi de autor este prezent cu o claritate și un volum suficient de mari pe fundalul unui protest sau al unui alt eveniment”, au explicat ei.

Pe 1 iulie 2020, un videoclip cu un interviu cu protestatarii BLM postat de Unicorn Riot a fost eliminat de pe diferite platforme de socializare, din cauza prezenței unor sunete cu drepturi de autor în fundalul videoclipului. În acest caz, se pare că se datora piesei „Let’s Get It On” de Marvin Gaye și „Keep Ya Head Up” de 2Pac, împreună cu piese ale altor câțiva artiști.

Într-un alt exemplu, compania Tegna a trimis o notificare de drept de autor la Twitter, cu privire la un clip postat de Greg Doucette, un activist al Primului Amendament.

Aceste „falsuri pozitive” sunt rezultatul neajunsurilor inevitabile ale instrumentelor algoritmice implementate de platformele online pentru a monitoriza materialele protejate prin drepturi de autor. Aceste instrumente, cum ar fi Content ID de la YouTube, sunt menite să detecteze când conținutul protejat prin drepturi de autor este prezent pe platformă și să răspundă în mod adecvat.

Cu toate acestea, deși un sistem algoritmic poate sau nu să recunoască cu succes prezența conținutului protejat prin drepturi de autor, nu poate evalua cu succes contextul mai larg sau nu poate determina dacă utilizarea conținutului a fost corectă.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol