CITIRE

Ce trebuie să știi despre „Vitamina Soarelui...

Ce trebuie să știi despre „Vitamina Soarelui”

O dată cu venirea frigului, apar multe deficiențe ale sistemului imunitar și nu numai.

Studiile au arătat că aportul de vitamina D – supranumită „Vitamina Soarelui” – este foarte important pentru menținerea sănătății organismul nostru.

Sursă imagine: elytis-hospital.ro

Carența de D3 duce la un sistem imunitar scăzut, afectează sănătatea emoțională, pe cea osoasă și destabilizează nivelurile hormonale. Așadar, mai ales în perioadele reci – când soarele se ivește mai rar, iar orele petrecute în aer liber sunt mai puține – este foarte important să suplimentăm acest aport atât prin alimentele pe care le consumăm (lapte, pește sălbatic, ouă, brânză), cât și prin suplimentele alimentare.

Sfat: Se recomandă să se administreze vitamina D3 alături de o linguriță de ulei vegetal – de avocado, de cocos etc. – pentru a ajuta la absorbția mai rapidă a acesteia.

Sursă imagine: opas.org.br

Cantitatea recomandată de majoritatea specialiștilor este de 600 unități internaționale (UI) în cazul adulților cu vârste de până la 70 de ani și de 800 UI pentru cei trecuți de această vârstă. Totuși, unii experți recomandă doze mult mai crescute de vitamina D. Însă, trebuie știut că dacă săriți peste 4.000 UI de vitamina D vă expuneți unui risc crescut de hiperabsorbţie a calciului, care se poate depune pe artere, unde produce obturări sau chiar blocaje ale sângelui, provocând infarct sau accident vascular cerebral. Așadar pentru aflarea valorii Vitaminei D din organism puteți efectua o testare de sânge într-un laborator de analize.

Cum îți dai seama că ai o deficiență de vitamina D?

Printre cei mai afectați de carențele de vitamina D sunt persoanele cu vârsta de peste 50 ani, persoanele care locuiesc în zonele nordice, oamenii cu pielea închisă la culoare sau cei care au probleme cu greutatea – cei supraponderali și obezi.

Simptomele care indică o problemă la nivelul de vitamina D din organism sunt: dureri ale oaselor în mod frecvent, prezența slăbiciunii musculare, probleme cu vederea, stare de somnolență în timpul zilei și oboseală rapidă.

Sursă imagine: danhammerhealth.com

Antonia Iordan (foto) este nutriționist. A terminat un master de nutriție și remodelare corporală, iar după ce a devenit mamă – în urmă cu 4 ani – a pus mai bine în practică cele învățate în facultate. De 10 ani își conduce propriul business.

 

[Sursă imagine cover: renumadan.files.wordpress.com]


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.