27 aprilie 2024, 2:18

Lamborghini mai stă puțin cu modelele electrice. În schimb, ne propune hibride

Un supercar atrage atenția pe stradă prin două componente, uneori chiar consecutive. Zgomotul unui motor pe care l-ai pune ringtone la telefon și combinația dintre formă și culoare.

Dacă la cea de-a doua cei de la Lamborghini se pricep să dea torticolis trecătorilor ca nimeni alții, în conexiune cu prima dimensiune se întrezărește o problemă.

Cum naiba să faci un supercar care să sune ca Barry White, dacă motorul este electric?

Cei de la Lamborghini au preferat să mai aștepte cu răspunsul la această întrebare filosofică și au spus câte ceva despre strategia lor în următorii ani.

În esență e cam așa.

  1. Mașini electrice? DA, dar nu încă, nu chiar acum, ceva mai încolo.
  2. Ei, uite, vom avea modele hibrid!

Lamborghini va investi 1,5 miliarde euro pentru a avea în gamă doar modele hibride în 2024

Planul denumit ”Direzione Cor Tauri” include lansarea de versiuni plug-in hibrid ale celor trei modele din gamă, în 2023 și 2024. Primul model electric se va mai lăsa așteptat și va veni pe piață după 2025, probabil mai aproape de 2030, comentează Hotnews.

Lamborghini are un hibrid pe care l-a prezentat în 2019: Sián FKP 37 ce dispune de un motor de 774 CP, dar și de un motor electric ce dezvoltă echivalentul a 34 CP.

În 2024 toată gama va fi hibridizată, inclusiv SUV-ul Urus care în prezent costă de la 252.000 euro. Modelul Huracan coupe costă de la 216.000 euro, iar decapotabila costă cu 22.000 de euro mai mut. Aventador coupe costă 454.000 euro, iar Aventador roadster este 525.000 euro.

Lamborghini a vândut anul trecut peste 1.900 de mașini în Europa, fiind al patrulea an consecutiv când se depășește nivelul de 1.000 de unități.  În România sunt înmatriculate 105 mașini Lamborghini.

 


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol