CITIRE

Importanța fructelor oleaginoase în alimentația zi...

Importanța fructelor oleaginoase în alimentația zilnică

Fructele oleaginoase și-au câștigat un loc binemeritat în noua piramida nutrițională, acestea fiind surse excelente de proteine, fibre și grăsimi esențiale.

Nucile sunt considerate alimentele creierului

Fiind atribuite încă din antichitate sănătății creierului datorită formei pe care o au, nucile s-au dovedit că sunt pline de nutrienți importanți pentru sănătatea sistemului nervos și pentru buna funcționare a întregului organism.

Sursă imagine: blessedbeyondcrazy.com

Nucile conțin vitamine, precum:
Vitamina A – cunoscută și sub numele de retinol – este esențială pentru frumusețea pielii, dar totodată intervine și în sănătatea ochilor, a mucoaselor, având și proprietăți anticancerigene;

Vitamine din complexul B (vitamina B2, B6, B12, acid folic);

Vitamina D vegetală;

Vitamina E – un puternic antioxidant solubil gras, indispensabil menținerii membranelor celulare, aceasta vitamină fiind utilă și în menținerea tinereții pielii, împiedicând procesele de îmbătrânire din organism și combătând stresul oxidativ.

Migdalele

Micuțele migdale conțin multe vitamine și minerale, fiind un aliment ce nu ar trebui să lipsească din dieta ta zilnică. Acestea sunt o sursă importantă de vitaminele A, B, E, F, K, calciu, fier, magneziu, zinc, fosfor, seleniu, acid folic, acizi grași (Omega 3 și Omega 6), fibre și proteine.

Sursă imagine: myhealthylivingcoach.com

Proprietățile migdalelor:

– proprietăți probiotice;

– proprietăți esențiale pentru inimă;

– proprietăți de stimulare a sistemului imunitar;

– proprietăți de stimulare a celulelor cerebrale;

– proprietăți anticancerigene;

– proprietăți minunate pentru piele și păr;

– ajutor în curele de slăbire.

Cum se consumă fructele oleaginoase?

În general nucile se consumă în stare crudă. Cu toate astea, nucile, alunele și migdalele se pot prăji pentru o mai bună păstrare. Ele trebuie prăjite fără alt adaos de ulei sau sare. De reținut este că prin procesul de prăjire ele își pierd o parte din calitățile nutriționale.
Din diverse nuci se poate face lapte și se poate folosi făina rezultată din ele.

Sursă imagine: restaurantgirl.com

Când poți introduce nucile și alunele în dieta copilului?

Studiile conduse din 2008 și până acum de către Academia Americană de Pediatrie (AAP) spun că nucile și alunele pot fi introduse în alimentația copilului la fel ca orice alt aliment, nu mai devreme de 6 luni, respectându-se regula celor 4 zile și numai după o discuție în prealabil cu medicul pediatru.

Sursă imagine: livestrong.com

Introducerea oricărui aliment posibil alergen la copii se face cu o precauție deosebită. Nucile și alunele se pot introduce în alimentația copiilor fără istoric de alergii începând cu vârsta de 1 an. În cazul celor cu alergii sau intoleranțe, li se vor oferi nuci și alune abia începând cu vârsta de 2 ani.

Pe lângă potențialul alergenic trebuie ținut cont de faptul că atât nucile, cât și alunele pun o mare problemă în ceea ce privește înghițirea lor. De aceea, pentru copii sub 3 ani, se recomandă consumarea lor sub formă de făină, lapte sau mărunțite extrem de bine.

Antonia Iordan (foto) este nutriționist. A terminat un master de nutriție și remodelare corporală, iar după ce a devenit mamă – în urmă cu 4 ani – a pus mai bine în practică cele învățate în facultate. De 10 ani își conduce propriul business.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.